شناسهٔ خبر: 40705 - سرویس ریلی

استاندار خوزستان خبر داد:

آغاز مذاکرات احداث راه‌آهن اهواز-اصفهان در هفته آینده

شورای هماهنگی راه‌آهن استاندار خوزستان از آغاز مذاکرات احداث راه‌آهن اهواز-اصفهان در هفته آینده خبر داد و گفت: این امر یكی از اولویت‌های مهم و اساسی در صنایع ریلی كشور است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه‌آهن جنوب غلامرضا شریعتی  در جلسه شورای هماهنگی مدیران راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در اهواز با اشاره به نقش اساسی و بی‌بدیل ارتباطات و گسترش حمل‌ونقل در توسعه كشور و به‌خصوص توسعه صنایع ریلی كشور و موقعیت استراتژیك استان خوزستان در منطقه یادآور شد: می‌توان با داشتن هماهنگی و هم‌افزایی لازم و سرعت دادن به اصلاح زیرساخت‌ها با كمترین هزینه در ایجاد رقابت‌پذیری و توسعه فنّاوری روز توسعه كشور و استان را رقم زد.

وی ادامه داد : هر چه در داشتن فناوری در صنعت حمل‌ونقل پیش‌قدم باشیم در ایجاد اشتغال و توسعه تجارت با كشورهای همسایه موفق‌تر خواهیم بود و می‌توانیم كالاهای تولیدی كشور را از طریق بندرها استان صادر كنیم و این كار مستلزم تلاش بیشتر مسئولان و مدیران مربوطه در این امر است .

شریعتی عنوان كرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در برنامه ششم توسعه، می‌توانیم عقب‌ماندگی زیرساخت‌های استان خوزستان را جبران كنیم و با توجه به اهتمام و تلاش دولت در جبران كمبودهای استان خوزستان، می‌توانیم به این مهم دست پیدا كنیم .

استاندار خوزستان گفت: از سیاست‌های مهمی كه در این مدت پیش‌گرفته‌ایم دوخطه كردن خطوط ریلی موجود ازجمله اهواز - اندیمشك، اهواز- بندر امام و اهواز - خرمشهر است. فعال كردن خطوط ریلی بلا استفاده در استان مانند اهواز - مسجدسلیمان با توجه به تشكیل هاب انرژی در منطقه ویژه اقتصادی زیلایی مسجدسلیمان كه شامل صنایع پتروپالایش، پتروشیمی و آلومینیوم می‌شود، از دیگر اقدامات انجام‌شده در این زمینه است.

وی تصریح كرد: از هفته آینده ان‌شاءالله مذاكراتی در رابطه با احداث راه‌آهن اهواز – اصفهان را داریم و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم. این امر یكی از اولویت‌های مهم و اساسی در صنایع ریلی كشور است كه می‌تواند در توسعه استان تأثیرگذار باشد.