شناسهٔ خبر: 40707 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری استان خبر داد:

رشد ۳۰ درصدی تعداد ناوگان حمل بار در زنجان

ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای زنجان گفت: تعداد ناوگان حمل بار این استان طی دولت دهم، ۳۸۴۶ دستگاه بود که این میزان در دولت یازدهم با افزایش ۱۱۴۲ دستگاه جدید رشد ۳۰ درصدی یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان، ایرج دست‌نشان با اعلام این خبر افزود: اکنون ناوگان حمل بار در استان زنجان شامل ۴۹۸۸ دستگاه فعال است.

وی یادآورشد: خاک معدنی، انواع سیمان، میلگرد، سنگ‌آهن، گندم، سیلیس و شمش آهن، عمده بارهایی است که از این استان به سایر مناطق کشور جابه‌جا می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان زنجان از افزایش ۱۱ برابری تناژ حمل بار طی فعالیت دولت تدبیر وامید خبرداد و خاطرنشان کرد: میزان تناژ حمل شده طی دولت دهم دو میلیون و ۵۰ هزار تن بود که این میزان در دولت یازدهم به ۲۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن افزایش یافت.

دست‌نشان، افزایش حمل بار در این استان طی دولت تدبیر و امید را نشان خروج واحدهای تولیدی از رکود در بخش های تولیدی، صنعتی، معدنی و کشاورزی بیان کرد.

وی از ورود ۳۰ دستگاه ناوگان با عملکرد زیر سه سال به استان زنجان خبرداد و یادآورشد: این اقدام بر اساس موضوع بند (ه ) ماده ۱۶۳ برنامه پنجم توسعه انجام شد و موردی از ورود ناوگان باری طی دولت دهم به این استان انجام نشده بود.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان زنجان، راه‌اندازی سامانه‌های حمل ونقل هوشمند(ITS) درمسیرهای ارتباطی این استان طی دولت یازدهم رشد ۵۱ درصدی دارد.

دست‌نشان افزود: تعداد سامانه‌های حمل‌و‌نقل هوشمند جاده‌ای در استان زنجان در دولت یازدهم به ۱۲۰ دستگاه افزایش یافت که شامل ترددشمار، دوربین‌های نظارت تصویری، ثبت سرعت، پیام متغیر، توزین حین حرکت و سامانه ۱۴۱ است.

مدیر‌کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: اتصال شبکه بارنامه برخط به سایر شبکه‌های مرتبط در دولت دهم انجام نشده بود که این پروژه در دولت یازدهم با اتصال به شبکه‌های مراکز طب کار، دامپزشکی، معاینه فنی، مدیریت سوخت و شرکت نفت انجام شد.

وی ادامه داد: مراکز معاینه سلامت شغلی رانندگان طی دولت نهم و دهم یک مرکز بود که در دولت یازدهم پنج مرکز دیگر راه‌اندازی و فعال شد.

۶۷ شرکت حمل‌و‌نقل کالا در استان زنجان فعال هستند و شمار خودروهای فعال در ناوگان حمل‌و‌نقل باری این استان ۴۸۹۱ دستگاه است.