شناسهٔ خبر: 40724 - سرویس هوایی

مه آبادی:

اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین‌المللی یزد/ گواهی‎نامه‎های سه فرودگاه بین‎المللی دیگر در حال تایید است

رحمت الله مه‌آبادی رحمت‌اله مه آبادی در مراسم اعطای گواهی‎نامه فرودگاهی فرودگاه بین‎المللی یزد گفت: با وجود محدودیت‎های موجود در پی دریافت گواهی‎نامه برای همه فرودگاه‎های بین‎المللی و مرز هوایی هستیم و با توجه به تعداد بسیار زیاد پروژه‎های عمرانی اکنون فرودگاه‎ها به کارگاه‎های سازندگی تبدیل شده‎اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها ذر مراسم اعطای گواهینامه فرودگاهی فرودوگاه بین المللی یزد که صبح روز دوشنبه در سازمان هواپیمایی ایران برگزار شد، گفت: یکی از غفلتهای تاریخی در صنعت هوانوردی در سه دهه گذشته این بوده است که این صنعت در حوزه‌های ساختار، مقررات، زیرساختها و تجهیزات، متناسب با رشد ترافیک و مطابق با استانداردهای بینالمللی رشد و توسعه نیافته است.

وی افزود: خوشبختانه به گواه شاهدان طی دو سال اخیر با حضور تیمهای مدیریتی جدید در سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران  اقدامات بسیار زیاد، فشرده و شتابانی برای برون رفت از شرایط موجود و کاهش نارضایتیها انجام شده است.

مه آبادی با اشاره به میزان پروژههای انجام شده و در حال انجام در فرودگاهها گفت: اکنون فرودگاهها اغلب به کارگاههای سازندگی تبدیل شدهاند، به نحوی که امسال ۱۲۱ پروژه در زمینههای نوسازی، بهسازی و تکمیل سامانهها و تجهیزات هوانوردی و فرودگاهی در دست اقدام است و ارقام بسیار بالایی از سوی شرکت فرودگاهها و دولت برای آنها هزینه می شود.

وی ادامه داد: در همین زمینه در سال ۱۳۹۵ حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه آماده بهرهبرداری شده که برخی به طور رسمی افتتاح شدهاند و برخی نیز در انتظار افتتاح رسمی هستند.

مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران یکی از اقدامات مهم در زمینه به روزرسانی فرودگاهها را دریافت مجدد گواهینامه فرودگاهی عنوا‌ن‌کرد و گفت: طبق مقررات بینالمللی، دریافت گواهینامه فرودگاهی برای همه فرودگاههای بینالمللی الزامی است و هدف از آن، دادن اطمینان به شرکتهای هواپیمایی و مسافران از ایمن و استاندارد بودن شرایط فیزیکی و تجهیزات ناوبری فرودگاه‎ها است.

مهآبادی با امیدوارکننده خواندن فعالیتهای انجام شده در این زمینه افزود: علاوه بر دریافت گواهینامه فرودگاهی برای فرودگاه یزد، گواهینامههای سه فرودگاه بینالمللی زاهدان، بندرعباس و لار نیز در مرحله نهایی تایید توسط سازمان هواپیمایی است و فرودگاههای بینالمللی مشهد، تبریز، شیراز و مرز هوایی بوشهر نیز در مراحل نهایی دریافت این گواهینامه قرار دارند که امیدواریم با همکاری ارگانهای مرتبط؛ به ویژه بخش نظامی بتوانیم این روند را به خوبی پیش ببریم.