شناسهٔ خبر: 40876 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد خبر داد:

مصوبات ستاد ملی بازآفرینی شهری در جهت بهبود و ارتقاء سطح کیفی زندگی در بافت‌های فرسوده

مصاحبه مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد از مصوبات ستاد ملی بازآفرینی شهری در جهت بهبود و ارتقاء سطح کیفی زندگی در بافت‌های فرسوده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان یزد،  محمدرضا نقصان محمدی مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد در گفتگوی خبری با خبرنگار واحد خبر صداوسیمای مرکز یزد در خصوص تشکیل ستاد ملی بازآفرینی شهری، ضمن تبریک مجدد ثبت جهانی شهر یزد گفت: روز گذشته در وزارت راه و شهرسازی شاهد برگزاری ستاد ملی بازآفرینی شهری به ریاست مقام عالی وزارت و همچنین استاندار ارجمند و شهردار محترم یزد و سایر اعضاء بودیم. این جلسه که در ارتباط با بافت‌های تاریخی، بافت‌های فرسوده و ناکارآمد و همچنین بافت‌های حاشیه‌ای و غیررسمی برگزار شده بود ۱۰ مصوبه داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در خصوص این مصوبات افزود: همانطور که می‌دانید استان یزد با بیش از ۷۳۰۰ هکتار بافت هدف که از مجموع این مقدار، تقریباً  ۱۵۰۰ هکتار آن بافت‌های تاریخی و باارزش و هزار هکتار بافت‌های حاشیه‌ای و غیررسمی را شامل می‌شود و در کنار این مقدار، ما ۴۸۰۰ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد را داریم که بیشتر آن‌ها در شهر یزد و میبد است که با تأکید بر همین مقدار از بافت‌های مورد هدف، ما توانستیم مصوبات خوبی را از این ستاد ملی بازآفرینی شهری دریافت نمائیم.

وی عنوان کرد: در این نشست، درخواست اعتبار برای بافت‌های تاریخی در ردیف بودجه ملی قرار گرفت و مصوب شد و همچنین طرح‌های بازآفرینی شهری استان، در کنار جهانی شدن شهر یزد با توجه به تأمین زیرساخت‌های استان در حوزه گردشگری مورد تأکید قرار گرفت.

نقصان محمدی در ادامه با هدف ارتقاء کیفی در حوزه گردشگری، به طرح توسعه فرودگاه یزد اشاره کرد و افزود: توسعه فرودگاه یزد در سطح بین‌المللی همیشه مورد تأکید استان بوده و خوشبختانه در این جلسه مورد پیگیری مجدد قرار گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به سایر مصوبات این جلسه، از تأسیس و راه‌اندازی شعبه‌ای از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در استان با هدف تدوین ضوابط و مقررات ساخت‌وساز با خشت را خبر داد.

تأمین زمین معوض برای خرید باغات و همچنین حمایت سازمان ملی زمین و مسکن با تأمین زمین برای ارائه خدمات در بافت‌های فرسوده از جمله مصوبات دیگری بود که شهر یزد را در جهت بهبود کیفیت زندگی در بافت‌های حاشیه‌ای سوق خواهد داد.

نقصان محمدی در پایان این گفتگو اظهار امیدواری کرد ضمن تلاش در جهت جلوگیری از شکل‌گیری چنین بافت‌های ناکارآمد شهری، با اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری، انشالله ضمن ارتقاء سطح کیفی زندگی مردم ساکن در این محدودها، آرامش را همراه با کیفیت مناسب زندگی، به مردم عزیز استان هدیه خواهیم داد.