شناسهٔ خبر: 40878 - سرویس هوایی

عضو فراکسیون زنان مجلس مطرح کرد:

تقدیر از آخوندی بخاطر شایسته‌سالاری به دور از تبعیض جنسیتی/ انتخاب شایسته نخستین سرپرست زن در هما را به فال نیک می‌گیریم/ شرفبافی مراحل ترقی را بر اساس شایستگی گذرانده‌ است

طرح نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخاب یک بانو به سرپرستی ایران‌ایر بر مبنای شایسته‌سالاری‌ گفت: از وزیر راه و شهرسازی به دلیل توجه به شایسته‌سالاری افراد به دور از تبعیض جنسیتی و انتخاب خانم شرفبافی برای سرپرستی هما تقدیر می‌کنیم.

فاطمه حسینی نماینده مردم تهران به انتخاب خانم فرزانه شرفبافی به سرپرستی ایران ایر اشاره و به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: از وزیر راه و شهرسازی به دلیل توجه به شایسته‌سالاری افراد به دور از تبعیض جنسیتی برای سرپرستی هما تقدیر می‌کنیم.

وی ادامه داد: با نگاهی به سوابق کاری و تحصیلی خانم شرفبابی متوجه خواهیم شد که وی نخستین بانوی فارغ‌التحصیل هوافضا از دانشگاه صنعتی شریف هستند و مراحل تکمیلی را تا دوره دکتری در این رشته گذرانده و در خود سازمان هم مراحل ترقی را پله‌پله بر اساس شایستگی خود و کسب تجربه و نشان دادن لیاقت از خود گذرانده‌اند. بر همین اساس ما فکر می‌کنیم امروز به نیکی و درستی شاهد ارتقای جایگاه وی به سمت سرپرستی ایران ایر هستیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به رویکرد مجلس دهم در خصوص به‌کارگیری زنان در مشاغل مهم مدیریتی و رفع تبعیض جنسیتی اشاره و در این‌باره گفت: نگاه ما از ابتدا در مجلس دهم این بوده است که این سقف شیشه‌ای برداشته شود و شاهد هیچ‌گونه دیدگاه و رویکرد خلاف عدالت جنسیتی در به‌کارگیری زنان در رده‌های مدیریتی نباشیم و خانم‌ها بتوانند بر اساس توانمندی‌های خود در رقابت سالم با مردان قرار گیرند. به همین جهت دربرنامه ششم توسعه ماده‌ای را به تصویب رساندیم که بر رفع تبعیض جنسیتی اصرار دارد و تأکید می‌کند که باید در تمامی دستگاه‌ها و وزارتخانه ها شاهد اعمال رویکرد عدالت جنسیتی در برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌ها باشیم.

به گفتهٔ حسینی تصویب این ماده (ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم توسعه) در مجلس به همین دلیل بود که در تمامی سطوح دیدگاه عدالت جنسی رعایت شود.

وی دراین‌باره گفت: بعداز تصویب و ابلاغ ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم ما از تمام دستگاه‌ها برهمین اساس سؤال طرح كرديم و وزرا موظف به پاسخگویی در خصوص عملکرد خود در اجرای این مصوبه هستند. اكنون بيش از ٤ ماه است كه بنده و تعدادي از همكارانم سؤالی از وزیرکشور در خصوص نحوهٔ اجرای این قانون در وزارت خانه تحت مدیریت وی تقديم هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي نموده ايم.

حسینی ادامه داد: ابزار نظارتی مجلس در این زمینه فعال است و برای ما مهم است که در فرصت‌های برابر سیاست به‌کارگیری زنان مدیر و فرهیخته دنبال شود و خانم‌ها در کنار آقایان فرصت برابری را برای رشد و ارتقا داشتهِ باشند.هم‌اکنون نيمي از منابع انسانی کشور را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و همان‌طور که برای آموزش بانوان هزینه می‌شود باید برای بالفعل ساختن طرفيت هاي اين سرمايه ارزشمند انساني نیز برنامه‌ریزی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:ما این انتخاب شایسته را به فال نیک می‌گیریم و آرزوی توفیق برای خانم شرفبافی داریم و امیدواریم عملکرد درخشان وي در کارنامه مدیریتی زنان کشور تأثیرگذار خواهد بود.

وی در پاسخ به منتقدانی که می‌گویند بهتر بود برای ایران ایر در این شرایط یک چهره بین‌المللی انتخاب شود، گفت:سوابق وی برای پاسخ دادن به این نقد فصل الخطاب است. وی صاحب سوابق حضور در انجمن‌های بین‌المللی هستند و هم‌چنین دارای مقالات متعدد پژوهشی در سطح بین‌المللی مثل ایکائو و یاتا هستند. سوابق و آشنايي او در حوزه هاي ديپلماسي پاسخ خوبي براي منتقدان است.

عضو فراکسیون زنان مجلس ادامه داد:اتفاقاً سوابق وی نشان می‌دهد که این فرصت به‌ شايستگي در اختیار این بانو قرار گرفته.