شناسهٔ خبر: 40914 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد:

ساخت ۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن روستایی برای خانوارهای دو معلول/ بهره‌برداری از یکهزار و ۴۰۰ واحد مسکن خانوارهای دومعلول در ۳ ماه آینده

مسکن روستایی مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران گفت: بنیاد مسکن ساخت سه هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی روستایی برای خانوارهای دو معلول به بالا را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا سهرابی مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: هم اکنون عملیات اجرایی ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد روستایی در کشور آغاز شده و مابقی نیز در مراحل انجام اداری عقد قرارداد و یا معرفی به بانک ها قراردارند.

وی با بیان این که هم اکنون بیش از یک هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی خانوارهای دو معلول در روستاها در مرحله نازک‌کاری قرار دارند، گفت: انتظار داریم این واحدها تا ۳ ماه آینده به بهره‌برداری برسند.

سهرابی با بیان این که در مجموع تاکنون بیش از ۹۰۰ واحد مسکن روستایی خانوارهای دو معلول در روستاها به بهره برداری رسیده است، اظهارداشت: این واحدها از ۱۸۰ میلیون ریال کمک‌های بلاعوض برخوردار هستند و ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات دیگر به این واحدها اختصاص می‌یابد.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران به ایرنا، گفت: مجموع منابع مالی اختصاصی برای ساخت هر واحد مسکونی خانوارهای دو معلول در روستاهای کشور، ۳۶۰ تا ۳۸۰ میلیون ریال است و تسهیلات این واحدها نیز با ۵ درصد سود در اختیار واجدین شرایط قرار می گیرد.

گفتنی است، قرار است تا پایان سال آینده با همکاری‌های سازمان‌های حمایتی ۱۱ هزا واحد مسکونی برای خانوارهای دو معلول به بالا در کشور ساخته شود که سهم بنیاد مسکن برای ساخت این واحدها در روستاهای ۳۶۰۰ دستگاه است که تاکنون ۹۰۰ دستگاه آن به این خانوارها در روستاها تحویل شده و در سطح کشور نیز به بیش از ۳ هزار خانوار واگذار شده است.