شناسهٔ خبر: 40922 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان خبر داد:

احداث ساختمان‌های امداد و نجات در محورهای مواصلاتی زنجان

ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: چهار ساختمان امداد و نجات به همت اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان در محورهای مواصلاتی استان زنجان در دست ساخت است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان، ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان با اعلام این خبر افزود: ساختمان‌های امدادونجات پاپایی ایجرود، ساختمان انذر طارم، پری ماهنشان و گرماب خدابنده به در راستای ارتقا ایمنی محورهای مواصلاتی استان و استفاده از ظرفیت‌های راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای کاهش سوانح و حوادث رانندگی در دست اقدام هستند.

وی تصریح کرد: ساختمان‌های امداد و نجات محل استقرار چهار واحد اداری وامدادی با امکانات مجزا، شامل واحد راهداری، اکیپ پلیس‌راه، اکیپ فوریت‌های پزشکی و اکیپ هلال‌احمر هستند که می‌توانند نقش مهمی در مدیریت سریع بحران و سوانح در محورهای استان و هماهنگی عملیاتی دستگاه‌های همکار هنگام بروز حوادث ایفا نمایند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان افزود: با بیان اینکه ساختمان امداد و نجات امداد و نجات پاپایی زنجان در محل راهدارخانه پاپایی در کیلومتر ۲۵ جاده زنجان – بیجار در دست ساخت است گفت: مساحت زیربنای این ساختمان ۷۰ مترمربع و از نوع سازه فولادی است که ۹۵ درصد آن تکمیل شده است.

دست‌نشان با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی ساختمان امداد و نجات انذر طارم گفت: محل این پروژه روستای انذر طارم در جاده تهم- چورزق – درام است که محل استقرار چهار واحد اداری وامدادی با امکانات مجزا خواهد بود.

این مقام مسئول عنوان کرد: تعاملات بر امداد و نجات و ارائه خدمات امدادی از مباحث مهم اجتماعی است و در این راستا هم‌افزایی در هماهنگی دستگاه‌های مرتبط و تعاملات فی‌مابین، امری ضروری است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: ساختمان امدادونجات پری ماهنشان و گرماب خدابنده نیز ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند و محل استقرار دو واحد اداری وامدادی با امکانات مجزا خواهند بود.