شناسهٔ خبر: 40959 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خبر داد:

آغاز به کار نیروی حفاظتی یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در استان قم

نشست مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: یگان حفاظت در حفظ و حراست از اراضی ملی در سطح استان قم به صورت همه‌جانبه فعالیت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری در مراسم آغاز بکار نیروهای موسسه حفاظتی و مراقبتی یگان حفاظت، در جمع مدیران و روسای یگان حفاظت گفت: حفظ و حراست از سرمایه ملی بخصوص اراضی مهم‌ترین رکن سازمان ملی زمین و مسکن است و با تشکیل یگان حفاظت می‌توان اقدامات پیشگیرانه را در حفظ و صیانت از اراضی دولتی در این استان تقویت کرد.

 وی با بیان اینکه شاکله کار یگان حفاظت نظم‌دهی و برنامه‌ریزی در حفظ سرمایه ملی کشور است، گفت: حفاظت و رفع تصرف از کلیه اراضی و املاک، شناسایی اراضی که قبلاً توسط افراد تصرف شده از اقدامات اساسی کار یگان حفاظت در برنامه آتی خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با قدردانی از اقدامات یک سال اخیر از بدو تشکیل یگان حفاظت در استان قم عنوان کرد: برخورد قانونی با متخلفان و متصرفان اراضی ملی و اجرای احکام قضایی از وظایف ذاتی یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن است.

وی با تأکید بر استفاده از نیروهای آموزش‌دیده و مجرب و دستگاه‌های الکترونیکی هوشمند حفاظتی در زمینه حفاظت از اراضی را یادآور شد: خوشبختانه با درایت فرماندهی یگان حفاظت و املاک و حقوقی اکثر اراضی دولتی به یگان حفاظت تحویل داده شد و انتظار می‌رود که کمترین تعرض و تجاوز به اراضی دولتی صورت بگیرد.

صبوری با اعلام این که می‌توان با اقدامات اساسی و تأمین امکانات و تجهیزات مورد نیاز یگان حفاظت در آینده شاهد فعالیت مستمر این نیروی نوپا در سراسر این استان باشیم، اضافه کرد: حفظ و صیانت از اراضی دولتی فقط مختص شهر قم نبوده و این یگان در سطح پهنه کل استان تخلفات و تعرضات به اراضی را رصد می‌کند.

 حسن صبوری با اشاره به این که قبل از اجرای طرح مذکور به دلیل عدم حضور نیروهای ناجا، برخورد با متصرفان کم اثر بود، اما با تشکیل یگان حفاظت سازمان ملی و مسکن بخش بسیاری از مشکلات حفاظت از اراضی ملی برطرف شده است، افزود: با توجه به آغاز به کار نیروهای حفاظتی و مراقبتی و کامل شدن یگان حفاظت از اراضی استان، مراقبت و گشت‌ها به صورت شبانه‌روزی در استان انجام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان تأکید کرد: بعد از انجام هر مأموریت و رفع تصرف و تعرض به اراضی دولتی می‌بایست در اسرع وقت گزارشی از اقدامات انجام شده به مقامات ذی‌صلاح و قضایی استان و سازمان ملی زمین و مسکن ارسال شود.

 شایان‌ذکر است در ابتدای این نشست مجتبی صفری مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم ضمن بیان گزارشی از اقدامات و عملکرد یگان حفاظت از اراضی دولتی، ابراز امیدواری کرد با برنامه طرح جامع حفاظت از اراضی اهداف پیش‌بینی شده سازمان ملی زمین و مسکن در سال ۹۶ تحقق یابد.