شناسهٔ خبر: 41015 - سرویس استان‌ها

توسط یگان حفاظت از اراضی زمین و مسکن استان سمنان انجام شد:

رفع تصرف و خلع ید ۲۰۰ هزار مترمربع از اراضی دولتی استان سمنان

رفع تصرف ۲۰۰ هزار مترمربع از اراضی دولتی استان سمنان توسط یگان حفاظت از اراضی زمین و مسکن استان رفع تصرف و خلع ید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل مسکن و شهرسازی استان سمنان، با تلاش و پیگیری مأموران یگان حفاظت اداره کل مسکن و شهرسازی استان سمنان و پرسنل واحد املاک و حقوقی اداره مسکن و شهرسازی شهرستان شاهرود و با همکاری مأموران نیروی انتظامی و با حکم قضائی دادگستری بخش بسطام، از ۲۰۰ هزار مترمربع از اراضی ارزشمند این شهرستان رفع تصرف و خلع ید به عمل آمد.

به گفته سرهنگ ناساری فرمانده یگان حفاظت اراضی مسکن و شهرسازی استان، این زمین که در جاده شاهرود بسطام واقع شده پس از چندین نوبت اخطار به متصرف، سرانجام با اخذ حکم رفع تصرف و اعاده وضع و خلع ید از طرف دادگاه و با همکاری نیروی انتظامی این شهرستان و در حضور متصرف، مراتب صورت‌جلسه شده و زمین موصوف تحویل نماینده اداره مسکن و شهرسازی شاهرود قرار گرفت.

وی همچنین کل زمین‌های خلعید شده را از زمان تشکیل این یگان از اسفند ۹۴ تاکنون ۵۹۰ هزار مترمربع به ارزش تقریبی ۱۹۶ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این یگان با به‌کارگیری نیروهای آموزش‌دیده و متعهد به طور شبانه‌روزی، هرگونه تخلف و تصرف را رصد کرده و با پیگیری از مراجع قانونی از حقوق دولت دفاع خواهد کرد. ضمن این که در طول این مدت نیز هیچ‌گونه تصرف زمین منجر به تشکیل پرونده قضائی انجام نگرفته و کلیه رفع تصرف و خلعیدهای فعلی مربوط به قبل از تشکیل یگان است.