شناسهٔ خبر: 41033 - سرویس مسکن و شهرسازی

خانه‌دار شدن ۶ هزار و ۹۰۰ نفر در بازار سرمایه در هفته سوم تیرماه ۹۶

بورس تعداد ۶ هزار و ۹۰۰ نفر در معاملات هفته گذشته فرابورس با استفاده از اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن وارد فرایند دریافت تسهیلات از بانک مسکن شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سمات (شرکت سپرده گذاری مرکزی)، معاملات حق تقدم تسهیلات مسکن از سال ۱۳۸۹ در فرابورس ایران آغاز شده است و هم اکنون بیش از ۲۰ نماد حق تقدم تسهیلات مسکن در بازار سرمایه معامله می‌شود.

خریداران مسکن می‌توانند با تهیه این اوراق از بازار فرابورس، از وام های تسهیلات مسکن استفاده کنند.

خریداران مسکن باید با تهیه این اوراق از وام‌های تسهیلات مسکن استفاده کنند. ارزش هر برگ تسهیلات مسکن اکنون پنج میلیون ریال است.

شرکت سپرده گذاری مرکزی (سمات) گزارش داد، در معاملات هفته گذشته فرابورس ایران تعداد ۶ هزار و ۹۰۰ نفر با استفاده از اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن وارد فرایند دریافت تسهیلات از بانک مسکن شدند.

در هفته گذشته، بیش از ۳۷۵ هزار برگه اوراق تسهیلات مسکن (تسه) خرید و فروش شد.

معاملات حق تقدم تسهیلات مسکن از سال ۸۹ در شرکت فرابورس ایران آغاز شده است که هم اکنون بیش از ۲۰ نماد حق تقدم تسهیلات مسکن در این شرکت معامله می شود.

براساس بخشنامه بانک مسکن، نرخ سود تسهیلات خرید خانه، فروش اقساطی و جعاله تعمیر مسکن از ۱۸.۵ به ۱۷.۵ درصد کاهش یافته و مدت زمان باز پرداخت تعیین شده است.

سقف فردی تسهیلات خرید از محل گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در تهران ۶۰۰ میلیون ریال، در مراکز استان ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر۵۰۰ میلیون ریال و سایر مناطق شهری ۴۰۰ میلیون ریال است.

گفتنی است، اوراق تسهیلات مسکن (تسه) در روز شنبه (۲۴ تیر) در دامنه قیمتی ۷۵۷ تا ۷۸۰ هزار ریال خرید و فروش شدند. /