شناسهٔ خبر: 41037 - سرویس هوایی

وداع‌نامه مدیر ۸ ساله هما با همائیان:

عرصه، عرصه نقادانی است که به لنگی پای جانباز بازگشته از جبهه خنده می‌زنند/ عشق به هما باعث شد در جنگی نابرابر با ناملايمات دم برنياورم

فرهاد پرورش فرهاد پرورش در پیام خداحافظی خود با تمامی پرسنل ایران‌ایر نوشت: تئوری مديريت كلان خطوط هوايی متاسفانه امروزه با تصورات ساده انگارانه مصطلح فرسنگ‌ها فاصله دارد و عنصر اهميت بی همتای ارتباطات هوايی، عليرغم عنايت كم نظير وزارت راه و شهرسازی، هنوز بر بسياری از دولتمردان كاملاً مجهول است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی متن پیام خداحافظی مدیرعامل هشت ساله ایران ایر که حالا نماینده ایران در ایکائو  است به شرح زیر می باشد...

الحمدلله الذی هدانا لهذا و ما كنا لنهتدی لولا ان هدانا الله

همکاران ارجمندم ، بازنشستگان گرامی

سلام،

سلامی به گرمای دلهای پاك و دلخوش به عنایات حضرتش كه "هوالسمیع العلیم"

قریب به هشت سال پیش توسل به قرآن نمودم و طلب هدایت كردم. امر آمد راه سخت است و دشوار و پای براین مسیر، خونین خواهی یافت اما چاره ای بر آن نیست.

اسم و رسم ریاست فرو نهادم و كمر به امر خداوند بستم . با تمسك به راه آن رهرو راستین الهی، استاد پرورش بزرگ، و با تکیه بر نصایح آن عزیز سفر كرده، سنگ راه را به جان خریدم و رنج مسیر را به امید عنایت و رضایت حضرت دوست گنج آخرت كردم.

عشق به هما جان مایه كارم بود و همپای همکاران مسیرهای سختی را پشت سر نهاده و در جنگی نابرابر با ناملایمات و دشواری‌ها، خون دل ها خورده و دم برنیاوردم.

رسم مروت در مقابل عنایات بیكران الهی نیست كه كام مستمع را به واگویه آنچه در این هشت سال بر دل عاشق این بنده گذشت تلخ نمایم. در یك كلام سنگ بود به دنباله سنگ و عنایت الهی به دنباله صبر جمیل!

سنگ صبور نایاب بود و دولتمردان خود به مصائب بسیار گرفتار! نجواها و ناله هایم جز به گوش خداوند خوش نمی آمد. "حسبناالله و نعم الوكیل نعم المولی و نعم النصیر"

باری؛ چله كمان دشمن این آب و خاك هر روز تیری زهرآگین به آرزوی زمینگیر کردن همای سعادتش رها می كرد و فردا روزی از زنده بودنش انگشت حیرت بدهان می گرفت.

صیاد كینه جو را آرام نبود و مرغ هما را امید فراوان به روزی كه تقدیر الهی، آشیانه امنی را بدو نشان دهد.

اینك برای این رهرو، پایان یك ماموریت به امر الهی است و برای هما آغازی دیگر از جنس كار...

کامتان را به واگویه دشواری های راه سخت این دوسال اخیر تلخ نمی‌كنم، اما هشدار می دهم كه باقیمانده راه از مسیر طی شده آسان تر نیست.

تئوری مدیریت كلان خطوط هوایی متاسفانه امروزه با تصورات ساده انگارانه مصطلح فرسنگ ها فاصله دارد.

عنصر اهمیت بی همتای ارتباطات هوایی، علیرغم عنایت كم نظیر وزارت راه و شهرسازی، هنوز بر بسیاری از دولتمردان كاملاً مجهول است.

راه پیش روی هما از جنس كار فوق حرفه ایست و دامنه و وسعت مهارتهای آن از دامنه محدود الفاظ و كلام رایج در صنعت هوایی كشور، بسیار فراتر...

شاید گزیده تر بود، با تجربه ای كه در این سال ها به عنایت خداوند متعال حاصل شده است، خود این مسیر را ادامه می دادم، اما تقدیر چنین رقم زده است که این اندوخته در عرصه ای دیگر به کار گرفته شود.

عزیزان ، دوستان، همكاران و بازنشستگان نور چشم ؛

شاید در ورای ذهن خسته خود از برخی كرده وناكرده های حقیر گله مند باشید اما توان شكافت رازهای سر به مهر این هشت ساله را ندارم و باید آنرا در صندوقچه دل، هزارباره مهر و موم كنم.  

به همین بسنده كنید كه به شهادت آن خالق بزرگ از نثار ذره ای از وجود، توان، دانسته و ندانسته خود دریغ نكرده ام.

به امید کاستن محنت بازنشستگان همایی بر در هر خانه امیدی دق الباب كردم تا شرمنده چشمان این عزیزان نباشم  اما چه كنم كه از هزاران در، یكی و آن هم به سختی گشوده می گشت.  می دانستم گلایه های مستدام ایشان از سر بغض نیست  بلكه تنها روزنه امید زندگیشان، به شمع وجود هما روشن میشود و خداوند را سپاس که این مهم تا کنون به سرانجام رسیده است.

البته اینك عرصه، عرصه نقادان است تا به لنگی پای این جانباز بازگشته از جبهه خنده بزنند و سلامت پا و فكر خود به رخ بكشند "والله بما تعملون بصیر"

اینك هما دارای هفت فروند پرنده تازه نفس است كه البته كفایت نخواهد كرد.  اما این خود ره توشه برای عبور در مسیردشوار پیش رو خواهد بود.  امید آنكه با فتح البابی شاهد ورود سایر پرنده ها به آسمان همایمان باشیم.  

یاران، عزیزان و همراهان؛ دست مریزاد كه از بذل هرچه داشتید فروگذار نكردید. خداوند در سرای جزا به طعم گوارای نعمات خود كامتان را شیرین كند.

همائیان عزیز. همواره دلم با شما خواهد بود و پرواز بی همتای این مرغ سعادت را همیشه در آسمان آرزوهایم به نظاره خواهم نشست.

در پایان طلب حلالیت از كرده هایی كه آن را نیك یافتم و شاید نیك نبود.

اللهم وفقنا لما تحب و ترضی

فرهاد پرورش