شناسهٔ خبر: 41076 - سرویس استان‌ها

در خراسان شمالی برگزار شد:

جزئیات برگزاری جلسه کمیسیون ماده ۵ شهرهای بجنورد و شیروان

جلسه مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی از تشکیل جلسه کمیسیون ماده ۵ شهرهای بجنورد و شیروان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان شمالی، روزبه دادجو بیان کرد: در جلسه کمیسیون ماده ۵ بجنورد نحوه پاسخگویی به املاک آسیب‌دیده در اثر زلزله مطرح و مقرر شد املاکی که دارای اعیان قدیمی هستند و در اثر زلزله آسیب‌دیده‌اند می‌توانند اقدام به تجدید بنا کنند و شهرداری مطابق تخفیفات مصوب شورای شهر اقدام به صدور پروانه تجدید بنا نماید.

وی افزود: در کمیسیون ماده ۵ شهر بجنورد ۲ مورد تقاضای احداث بناهای مذهبی (حسینیه و مسجد) نیز به تأیید رسید و ۸ پرونده در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

دادجو بیان کرد: همچنین در جلسه کمیسیون ماده ۵ شهر شیروان نیز احداث مجتمع تجاری، رفاهی – اداری در مجاورت بیمارستان امام خمینی (ره) شیروان به تأیید رسید.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: چندین مورد تقاضای تغییر کاربری از تغییر کاربری‌های خدماتی به مسکونی مطرح و با تأمین ۲۵ درصد سهم خدمات شامل کاربری‌های ورزشی، فضای سبز موافقت گردید و ۹ پرونده در این جلسه مطرح شد.