شناسهٔ خبر: 41079 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی:

اتمام ۹۰ درصد از واحدهای مسکن مهر استان/ احتمال بازنگری طرح تفصیلی اراضی پادگان بیرجند

مهدی جعفری مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان‌جنوبی با اعلام اتمام ۹۰ درصد از واحدهای مسکن‌مهر استان در مورد اراضی ۴۵۰ هکتاری پادگان بیرجند، گفت: قراردادی با دانشگاه بیرجند در این خصوص منعقد شده و با توجه به مطالعات دانشگاه بیرجند تغییری در پروژه انجام می‌شود و این تغییر به تصویب شورای‌عالی شهرسازی برای اجرا می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی جعفری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در بازدید از پروژه درحال آماده سازی زمین‌های ۴۵۰ هکتاری زعفرانیه بیرجند، گفت: از ۳۱ هزار و ۲۴۷ واحد مسکن مهر که تعهد استان بود، بیش از ۹۰ درصد آن به اتمام رسید، ۹۵۰ واحد باقی مانده که مربوط به بیرجند مرکز خراسان جنوبی است.

جعفری افزود: اراضی پادگان بیرجند ۴۵۰ هکتار است که ۱۵۰ هکتار آن حدفاصل بلوار شهید ناصری و شهید صیاد شیرازی قرار دارد و ۳۰۰ هکتار آن مربوط به محدوده سمت راست بلوار شهید ناصری است.

وی اظهار کرد: از ۴۵۰ هکتار، ۱۵۰ هکتار آن در حریم گسل قرار دارد که قراردادی با دانشگاه بیرجند در این خصوص منعقد شد که موسسه خدمات توسعه آستان‌قدس‌رضوی به عنوان شریک و سرمایه‌گذار این پروژه پیشنهاد بازنگری مطالعه طرح تفصیلی پروژه را داد.

ایرنا از قول جعفری نوشت: با توجه به مطالعات دانشگاه بیرجند تغییری در پروژه انجام می‌شود و این تغییر به تصویب شورای‌عالی شهرسازی برای اجرا می‌رسد.

همچنین رئیس اداره اجرایی و نظارت در امور مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: در سال ۱۳۸۲ توافقی بین وزات دفاع و وزارت مسکن و شهرسازی وقت برای واگذاری یکهزار و ۵۰ هکتار از اراضی تحت اختیار وزارت دفاع و ارتش در بیرجند به وزارت مسکن صورت گرفت.

یاسر اشرفی فرد، افزود: بعد از انتقال سند به نام وزارت مسکن وقت در سال ۱۳۸۶، ۴۵۰ هکتار اراضی وارد محدوده خدماتی شهر شد و برای آن طرح تفصیلی تهیه شود.

وی اظهار کرد: این اراضی شامل آماده سازی، خیابان اصلی و فرعی، تاسیسات زیربنایی و تقاطع غیر همسطح است.

وی یادآور شد: در سال ۱۳۹۲، قرارداد با آستان قدس رضوی برای مشارکت در اجرای این پروژه منعقد شد و در حال حاضر این پروژه ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تصریح کرد: هزار و ۵۰۰ واحد آپارتمانی در قالب مسکن مهر در این پروژه واگذار شد، پیش بینی می شود، پس از تکمیل پروژه ۶۰ هزار نفر بتوانند در این پروژه جانمایی شوند. از ۴۵۰ هکتار، ۸۰ هکتار مسکونی و بقیه تجاری و مسکونی است.