شناسهٔ خبر: 41193 - سرویس جاده‌ای

در دیدار هیئت چینی و معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح شد:

ابراز تمایل یک شرکت‌ دولتی چین برای سرمایه‌گذاری در آزادراه‌های ایران

جلسه صبح امروز گروهی از مدیران یک شرکت دولتی چین به دیدار مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل آمدند و در پایان جلسه نماینده شرکت چینی از تمایل برای این همکاری‌ها خبر داد و ایران را موقعیت ممتازی برای سرمایه‌گذاری چینی‌ها به ویژه در منطقه خاورمیانه برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، صبح امروز گروهی از مدیران یک شرکت دولتی چین در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی به منظور همکاری در پروژه‌های زیرساختی ایران اعلام آمادگی کردند.

خیراله خادمی در این دیدار ضمن تشریح فعالیت‌های ایران در حوزه آزاداهی و توسعه  شبکه ریلی ازآمادگی  همکاری با شرکت‌های خارجی به ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت: در حال حاضر فرصت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری و مشارکت شرکت‌های خارجی در توسعه زیرساخت‌های ایران فراهم شده است و اخذ مجوزهای لازم و تضمین سود در این حوزه از سوی دولت ایران پشتیبانی می‌شود.

وی توسعه شبکه جاده‌ای با اولویت آزادراهی را از سیاست‌های مهم برشمرد و خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر تمرکز ما توسعه و تکمیل کریدورهای مهم و ترانزیتی بین‌المللی از طریق توسعه شبکه آزادراهی است و این فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در این حوزه برای شرکت‌های خارجی فراهم آورده است.

خادمی افزود:‌ همکاری با شرکت‌های ایرانی نیز اطمینان شما را برای تضمین این همکاری بیشتر خواهد کرد.

در پایان این جلسه نماینده شرکت چینی از تمایل برای این همکاری‌ها خبر داد و ایران را موقعیت ممتازی برای سرمایه‌گذاری چینی‌ها به ویژه در منطقه خاورمیانه برشمرد.