شناسهٔ خبر: 41351 - سرویس هوایی

با هدف توسعه فرودگاه اصفهان صورت گرفت:

بازدید کارشناسان شرکت وینسی فرانسه از فرودگاه اصفهان/ ظرفیت فرودگاه بین‌المللی اصفهان ۲ برابر می‌شود

 فرودگاه اصفهان  در تعطیلات عید نوروز تعدادی از کارشناسان شرکت ' وینسی ' فرانسه روز سه‌شنبه در راستای اجرای طرح توسعه فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان از این فرودگاه بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرنا، کارشناسان شرکت وینسی فرانسه روز چهارشنبه در بازدید از فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان با مسئولان و کارشناسان این فرودگاه نیز دیدار و گفتگو داشتند.

قرارداد طرح توسعه فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان به عنوان یکی از زیر ساختهای توسعه در جریان سفر رئیس جمهوری کشورمان به فرانسه در سال ۹۴، بین شرکت فرودگاه های کشور و شرکت مهندسی وینسی فرانسه که به عنوان چهارمین شرکت توسعه ای دنیا و مهمترین شرکت توسعه ای اروپا مطرح است، منعقد شد.

ظرفیت فرودگاه بین المللی اصفهان ۲ برابر خواهد شد

در قالب طرح توسعه این فرودگاه، قرار است با سرمایه ۱۲۰ میلیون یورویی شرکت 'وینسی' فرانسه، در مرحله اول طرح ترمینال فرودگاه اصفهان با مساحت ۲۱ تا ۲۵ هزار مترمربع احداث و در مرحله دوم نیز ترمینالی با مساحت ۳۵ هزار مترمربع در این فرودگاه ساخته شود.

بر اساس این طرح، ترمینال خارجی ۲۵ هزار مترمربعی با ظرفیت ۲ میلیون مسافر در بازه زمانی ۲ تا ۲.۵ ساله از زمان آغاز عملیات اجرایی آن در اصفهان ساخته خواهد شد تا بتواند ترافیک ناشی از مقطع پسا برجام در اصفهان را پشتیبانی کند.

با اجرای این طرح، ظرفیت فرودگاه بین المللی اصفهان ۲ برابر خواهد شد.

وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه در سفری که اسفند سال گذشته به اصفهان داشت، گفت: فرانسه آمادگی دارد تا سطح همکاری خود با ایران بویژه اصفهان را در زمینه های گوناگون از جمله آب، صنعت، حمل و نقل و زیرساخت های گردشگری افزایش دهد.

'میشل سپن' افزود: فرانسه بعنوان یکی از کشورهای مهم و تاثیرگذار در حوزه گردشگری که هر سال پذیرای شمار زیادی از گردشگران است، می تواند به توسعه زیرساخت های گردشگری در اصفهان کمک کند و در تمام ابعاد مفید فایده باشد.

در حالیکه توسعه گردشگری یکی از سه محور اصلی توسعه استان اصفهان است، استاندار اصفهان گفته است: ما با تقاضاهای زیادی برای برقراری خطوط ایر لاین خارجی به اصفهان مواجه هستیم.

رسول زرگرپور با بیان اینکه طرح توسعه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان با جدیت در حال پیگیری است و کارشناسان فرانسوی در حال مطالعه و بررسی چگونگی اجرای این طرح هستند، تصریح کرد: مرکزیت اصفهان همه شرایط ایده آل و مناسب را برای تبدیل این شهر به مقصد گردشگری برای گردشگران داخلی و خارجی فراهم می کند.

مهمترین معضل فرودگاه اصفهان نبود ترمینال و پارکینگ دارای استانداردهای بین المللی

از طرفی مدیرکل فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان، مهمترین معضل این فرودگاه را نبود ترمینال و پارکینگ دارای استانداردهای بین المللی عنوان و تاکید کرده که نیاز است طرح توسعه این فرودگاه هرچه سریعتر، عملیاتی و مشکلات موجود برطرف شود.

حسن امجدی با بیان اینکه زمین‌های اطراف این فرودگاه در اختیار ارگان‌های نظامی است و برای اجرای طرح توسعه فرودگاه نیاز است بخشی از این زمین‌ها به شرکت فرودگاه های کشور واگذار شود، افزود: در ماه‌های گذشته تلاش‌هایی برای واگذاری این زمین ها و اجرای طرح توسعه فرودگاه اصفهان انجام شد و امیدواریم با به نتیجه رسیدن این تلاش ها، طرح توسعه فرودگاه اصفهان هرچه زودتر عملیاتی شود.

ناهید تاج الدین، نماینده اصفهان نیز از توافق سازمان هواپیمایی کشور و نیروی هوایی ارتش مبنی بر واگذاری کل زمین های فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان در سه مرحله به شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران خبر داده و گفته است: مرحله اول این توافق مربوط به بخشی از زمین های فرودگاه به اجرا درآمده است.

استاندار اصفهان نیز اواخر دی ماه پارسال تاکید کرد که اجرای طرح توسعه فرودگاه شهید بهشتی نیازمند تملک زمین های نظامی مجاور آن است.

وی با اشاره به اینکه واگذاری زمین های نظامی در چارچوب قانون و پس از طی مراحلی انجام می شود، اظهار امیدواری کرد که طرح توسعه این فرودگاه هرچه سریعتر عملیاتی شود.

فرودگاه بین المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای دو باند به طول چهار هزار و ۳۹۷ متر و عرض ۴۵ متر با ۱۰ جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است.