شناسهٔ خبر: 4136 - سرویس ریلی

فروش ۲۶ درصد بلیت‌های نوروزی رجاء/۴۰ درصد فروش بلیت‌ها اینترنتی بود

باجه فروش بلیط قطار مشهد متقاضيان سفر با قطار از یک میلیون و ۵۰۰ هزار بلیت شرکت رجا حدود ۴۰۰ هزار بليت را خريداری کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شركت حمل و نقل ريلي رجاء اعلام کرد: بيشترين بليت خريداري شده تاكنون به ترتيب به محور خراسان، محور جنوب‌شرق، قطارهاي كمربندي محور آذربايجان به مشهد مقدس (تبريز – مشهد و زنجان مشهد)، محور آذربايجان، قطارهاي كمربندي محور جنوب‌شرق به مشهد (زاهدان – مشهد، يزد، مشهد، بندرعباس – مشهد) تعلق دارد.

بر اساس آمار بليت‌هاي فروخته شده، ميزان استقبال هموطنان به خريد غير حضوري (اينترنتي) حدود ۴۰ درصد از ميزان خريدها را به خود اختصاص داده و نسبت به سال‌های گذشته از رشد خوبي برخوردار بود که اين گویای قابليت‌ سيستم فروش اينترنتي و مزاياي استفاده از آن همچون دسترسي آسان به سيستم، كاهش ترددهاي درون شهري است.

شركت رجاء براي سفرهاي نوروزي ۹۴ حدود يک ميليون و ۵۰۰ هزار صندلي ظرفيت ايجاد كرده است و به منظور ايجاد رفاه هموطنان گرامي در اقصي نقاط كشور براي سفر به مشهد مقدس، شركت رجاء براي نوروز امسال رشد ۱۷ درصدي را در ظرفيت‌ قطارهاي كمربندي شهرهاي مختلف به مشهد مقدس ايجاد كرده است كه با توجه به آمارهاي فروش، ميزان استقبال از اين قطارها مشهود است.

رجاء به طور ميانگين با حدود دو هزار و ۹۰۰ قطار در ايام پيک سفرهاي نوروزي ۹۴، حدود ۷۴ هزار صندلي به صورت روزانه براي استفاده هم‌وطنان ظرفيت ايجاد كرده است. با توجه به ظرفيت‌هاي ايجاد شده، هموطنان با برنامه‌ريزي مطلوب و توزيع سفر مي‌توانند به صورت غير حضوري (اينترنتي و سامانه هم‌قطار) يا از طريق نمايندگي‌هاي مجاز فروش بليت قطار در سراسر كشور اقدام به خريد بليت كنند./