شناسهٔ خبر: 41407 - سرویس جاده‌ای

برتری آثار سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

مراسم روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با رای هئیت داوران در شش رشته در سطح ملی حائز كسب رتبه برتر شده ، لوح و تندیس جشنواره را دریافت كرد، همچنین  روابط عمومی ادارات كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استانهای خراسان رضوی ، خراسان شمالی، مازندران، كرمانشاه و هرمزگان نیز در این جشنوار برگزیده و لوح و تندیس جشنواره را كسب نمودند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی با همت انجمن متخصصان روابط عمومی ایران و با حضور نماینده مجلس شورای اسلامی، جمعی از صاحب نظران، پیشكسوتان، اساتید، مدیران، کارشناسان و دانشجویان روابط عمومی در محل خانه هنرمندان ایران برگزار و از برترین آثار درحوزه نشرچاپی و الكترونیکی تجلیل شد.

گفتنی است در  پایان این جشنواره از آثار برتر فعالیت های انتشارتی روابط عمومی ها با اهدای لوح تقدیر و تندیس ویژه جشنواره دوازدهم  تجلیل شد، كه روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جادهای با رای هئیت داوران در شش رشته در سطح ملی حائز كسب رتبه برتر شده ، لوح و تندیس جشنواره را دریافت كرد ، همچنین  روابط عمومی ادارات كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استانهای خراسان رضوی  ، خراسان شمالی ، مازندران ، كرمانشاه و هرمزگان نیز در این جشنوار برگزیده و لوح و تندیس جشنواره را كسب نمودند.

در این جشنواره دكتر زهرا سعیدی نماینده مردم مباركه و رییس فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس شورای اسلامی با تاکید برضرورت ایجاد خودباوری بین اهالی روابط عمومی ها اظهار داشت: موانع و تنگناهای توسعه روابط عمومی درایران باید توسط خود مدیران و کارشناسان این حرفه برطرف شود.

وی اهمیت و توجه به روابط عمومی ها را جزء لاینفك توسعه سازمانی دانست و تصریح كرد : بهره گیری روابط عمومی ها از فعالیت های علمی و دانش بنیان در این حوزه ضروری است .

دكتر سعیدی آمادگی مجلس شورای اسلامی را برای رفع مشکلات وحمایت های قانونی از روابط عمومی های کشور اعلام کرد و افزود : فراکسیون روابط عمومی و رسانه  از طرح ها وپیشنهادهای جامعه روابط عمومی برای توسعه این حرفه استقبال می کند ، كما اینكه تاكنون جلسات متعددی با نهادهای مردم نهاد این حوزه در مجلس برگزار و پیگیریهای لازم نیز در دست اقدام است

بر اساس این گزارش در بخش علمی جشنواره ، دکترمحمد سلطانی فر استاد علوم ارتباطات  و رئیس موسسه آموزشی علمی ، كاربردی فرهنگ و  هنر  به ارائه مقاله ای با عنوان روابط عمومی ونشرالکترونیک پرداخت. وی با طرح این موضوع که با ظهورتکنولوژی های جدید نظیراینترنت ، موبایل وفضای وب ، کارکرد و سازو کار رسانه های سنتی تحت تاثیرقرار گرفته است، از شکل گیری رسانه هایی که تمام خلاهای رسانه های سنتی را بی کم وکاست پر می کنند خبرداد و افزود : نشر الکترونیک در دنیای واقعی امروز شکل تازه ای یافته و به عنوان  رسانه های زنده باید از آن نام برد که نشانه ی بارزآن حضورتعاملی مخاطبان در این رسانه ها است.

وی افزود: درحال حاضر حدود ۵ / ۳ میلیارد نفر دردنیا قابلیت دسترسی به فضای وب را دارند که قابل حمل است و محدودیت های گذشته را ندارد.

دکتر سلطانی فر گفت: رفتن به سمت فضای وب وهوشمند نیازجدید دنیای امروزاست که دایم در حال تغییربوده وایستا نیست و لحظه به لحظه با مخاطب مراوده دارد به همین دلیل رسانه زنده نام دارد وبیانگراین است که دوران نشرچاپ وسنتی به سرآمده است.

مدیر گروه ارتباطات علوم تحقیقات دانشگاه آزاد ضمن ارائه گزارشی از روند تغییرات درفضای هوشمند وب وسیطره ی آن بر همه ی ارکان زندگی افراد جامعه ، رسالت مهم روابط عمومی ها را مدیریت نرم افزاری عنوان کرده و  خاطر نشان كرد : دولت ها و روابط عمومی ها در این شرایط باید هر چه سریعتر به سمت دیجیتالی کردن مدیریت کشوردرهمه ابعاد حرکت کنند.

اضافه می نماید در ابتدای این جشنواره سید شهاب سید محسنی رییس انجمن متخصصان روابط عمومی به ایراد سخنانی پرداخت و گفت: یکی از اهداف این جشنواره ارائه روش های خلاقانه و نوآورانه بر حسب شرایط و تکنولوژی های جدید و معرفی الگوهای برترانتشاراتی به جامعه روابط عمومی کشوراست.

وی افزود: امسال با استقبال خوب سازمان ها و شرکت ها برای ارسال وارزیابی آثارشان درحوزه ی انتشارات مواجه بودیم و بیش از۱۵۰ شرکت و سازمان آثارشان را به دبیرخانه جشنواره ارسال وبیش از ۱۸۰۰ اثردر۲۷ شاخه مورد ارزیابی و داوری اساتید تخصصی قرارگرفت.

رییس انجمن متخصصان روابط عمومی درادامه اظهارداشت: دراین دوره سه شاخه ی جدید وضعیت نشرروابط عمومی ها درشبکه های اجتماعی، اینفوگرافیک"وهمچنین شاخه ی"تیتر"به لحاظ اهمیت آن در حوزه تولید محتوا و جذابیت متن برای جلب مخاطب به بخش رقابتی جشنواره اضافه شد.