شناسهٔ خبر: 41416 - سرویس استان‌ها

در آذربایجان‌غربی انجام شد:

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از طرح تعریض و بهسازی محور شاهین‌دژ – تکاب/ پیشرفت ۸۵ درصدی ساخت بیمارستان شهرستان تکاب در آذربایجان‌غربی

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی به همراه مدیران در جریان سفر به شهرستان‌های شاهین‌دژ و تکاب از پروژه‌های طرح تعریض و بهسازی راه اصلی محور میاندوآب- شاهین‌دژ به تکاب ، مسکن مهر و طرح ملی ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی تکاب بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی، ابراهیم مبارک قدم در جریان بازدید و نظارت مستقیم بر اجرای طرح تعریض و بهسازی محور شاهین‌دژ – تکاب گفت: این طرح به طول ۱۴۵ کیلومتر در جهت کاهش مسافت بین شهرستان‌های تکاب و شاهین‌دژ و ایمن‌سازی و اصلاح قوس‌ها و افزایش سرعت و ظرفیت محورهای ارتباطی اجرا می‌شود.

وی افزود: تبدیل این محور فرعی به راه اصلی و در ادامه اجرای طرح بهسازی مسیر تکاب- دندی و اتصال آن به آزادراه زنجان در توسعه زیرساخت‌های این منطقه نقش بسزایی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای این پروژه در سه قطعه ورودی شهرهای میاندوآب و شاهین‌دژ از مراحل ساخت دو دستگاه تونل به طول ۳۷۰ متر در محور شاهین‌دژ- تکاب بازدید کرد.

وی با تأکید بر تسریع اتمام این پل‌ها گفت: یک دستگاه پل دو دهنه ۳۰ و ۴۰ متری در این محور احداث می‌شود.

مبارک قدم، میزان اعتبار مورد نیاز برای اتمام طرح تعریض و بهسازی محور میاندوآب- شاهین‌دژ- تکاب را ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: تاکنون برای این طرح ۴۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره بر ضرورت اجرای روکش جاده فعلی تکاب به شاهین‌دژ از برگزاری مناقصه و اجرای آن در سال جاری خبر داد.

گفتنی است ۱۷ کیلومتر از طرح تعریض و بهسازی محور میاندوآب-شاهین‌دژ- تکاب در سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده و طبق برنامه‌ریزی انجام شده ۵۵ کیلومتر از این طرح ملی اجرا خواهد شد.

 پروژه لکه‌گیری و روکش آسفالت محور شاهین‌دژ به تکاب نیز بخشی از طرح ملی بهسازی و آسفالت محور میاندوآب – شاهین‌دژ – تکاب است که از سال گذشته در جهت ایمن‌سازی محور و بهبود تردد از محل منابع مالی استانی عملیاتی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در این سفر از پروژه‌های مسکن مهر و طرح ملی ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی تکاب نیز بازدید کرد.

مبارک قدم در بازدید از مراحل ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرستان تکاب گفت: ساخت بیمارستان شهرستان تکاب، ۸۵ درصد پیشرفت اجرایی دارد و تاکنون ۱۷۰ میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است.

وی، زیربنای کل بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرستان تکاب را نه هزار و ۳۳۷ مترمربع اعلام کرد و افزود: این بیمارستان در زمینی به مساحت سی هزار مترمربع احداث می‌شود و پیش‌بینی شده که تا پایان امسال اتمام و جهت تجهیز به دانشگاه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحویل می‌شود.

مبارک قدم با بیان اینکه شاخص‌های بخش سلامت جنوب استان با بهره‌برداری از این طرح بیمارستانی ارتقا می‌یابد، تصریح کرد: با توجه به راه‌اندازی بخش‌های تخصصی مختلف در این بیمارستان، احداث آن موجب کاهش کمبودهای بهداشت و درمان شهرستان تکاب می‌شود.