شناسهٔ خبر: 41426 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان تاکید کرد:

تسریع در اجرای قطعات باقی‌مانده واریانت محور سنندج- مریوان

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی کردستان دربازدید از عملیات ساخت واریانت تیژتیژ- گاران (محور سنندج به مریوان) بر تسریع در اجرای قطعات باقی‌مانده با بسیج امکانات و نیروی انسانی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان، شهرام ملکی، مدیرکل راه و شهرسازی استان دربازدید از پروژه احداث واریانت تیژتیژ- گاران با اشاره به اهمیت این پروژه به عنوان یکی از طرح‌های اولویت‌دار مهم که نقش اساسی در توسعه استان خواهد داشت، تاکید کرد: تسریع در اجرای قطعات باقی‌مانده و اتمام آن باید مدنظرباشد.

 وی از عوامل اجرایی پروژه خواست با همت و تلاش مضاعف مطابق برنامه زمان‌بندی پیش روند و با بسیج امکانات و نیروی انسانی بیش از پیش روند پیشرفت پروژه را بهبود بخشند.

واریانت تیژ تیژ – گاران از سه راهی تیژتیژ تا سه راهی گاران به طول تقریبی ۵۲ کیلومتر به شش قطعه تقسیم‌بندی شده که قطعات یک و دو و سه آن در مجموع بیش از ۹۰ درصد پیشرفت دارند و در این سه قطعه دو دهانه تونل به نام‌های همرو به طول ۱۳۲۶ متر و گزردره به طول ۳۵۵ متر واقع شده است. قطعات ۴و ۵ و ۶ نیز در حال ساخت است و در قطعه ۵، تونل باخان به طول ۱۸۸۶ متر قرار دارد.

با اتمام این پروژه و بهره‌برداری از آن مسیر سنندج به مریوان حدود ۲۰ کیلومتر کوتاه‌تر خواهد شد و علاوه بر کاهش مسیر، مشخصات هندسی جاده نیز ارتقا خواهد یافت.