شناسهٔ خبر: 41441 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان مطرح کرد:

تدوین سند بازآفرینی شهری در راستای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان

محمدمهدی بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در آیین افتتاح فرهنگ‌سرای قمر بنی‌هاشم گفت: سند بازآفرینی شهری در راستای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان تدوین شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان کرمان، محمدمهدی بلوردی در آیین افتتاح فرهنگ‌سرای قمر بنی‌هاشم، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر توانمندسازی مردم حاشیهٔ شهرها گفت: مقام معظم رهبری، در یکی دو سال اخیر تأکید زیادی بر توانمندسازی و ارتقای کیفیت زندگی در محلات حاشیه‌ای شهرها دارند؛ به همین دلیل دولت سند بازآفرینی شهری را به تصویب مجلس شورای اسلامی رسانده است.

وی افزود: ازجمله اقداماتی که در این سند پیش‌بینی شده، پروژه‌هایی است که در راستای ارتقای کیفیت زندگی و توانمندسازی مردم محلات حاشیهٔ شهرها باید در دستور کار قرار گیرد.

بلوردی ادامه داد: ساختمان اصلی فرهنگ‌سرای قمر بنی‌هاشم توسط اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمان از محل اعتبارات سند بازآفرینی شهری ساخته شده و بقیهٔ اقدامات انجام گرفته در این مجموعه ازجمله، محوطه‌سازی و تجهیز را شهرداری کرمان انجام داده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان این‌که اداره این فرهنگ‌سرا به‌عهدهٔ شهرداری است، گفت: در سند بازآفرینی شهری، اداره این‌گونه فرهنگ‌سراها و خانه‌های محله، به‌عهدهٔ مردم محلات است؛ اما چون هنوز مردم آمادگی اداره این مجموعه را ندارد، مدیریت مجموعه را شهرداری کرمان آغاز کرده است.

وی با بیان این‌که همهٔ اقداماتی که در راستای توانمندسازی مردم محله متصور است و به نظر مردم آن محله می‌آید، در این مجموعه  فراهم است، گفت: این مجموعه با ۷۵۰ مترمربع ساختمان و ۳۰۰۰ مترمربع محوطه شامل سالن ورزشی، سالن آمفی‌تئاتر و کلاس‌های آموزشی است؛ ضمن این‌که باید با استفاده از تمام ظرفیت‌هایی که در ادارات مختلف وجود دارد، فضای مناسبی در راستای ارتقای کیفیت زندگی و توانمندسازی مردم این محله در این مجموعه ایجاد شود.

بلوردی افزود: در این راستا تقاضا دارم سازمان‌های مردم‌نهاد و مردم، مدیریت این مجموعه را یاری کنند؛ ضمن این‌که مدیریت فرهنگ‌سرا نیز باید از امکانات سایر ادارات ازجمله مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای، اداره‌کل امور بانوان استانداری، اداره‌کل امور اجتماعی استانداری، راه و شهرسازی، بهداشت و آموزش و پرورش بهره ببرد.