شناسهٔ خبر: 4149 - سرویس مسکن و شهرسازی

دبیر ستاد مراسم روز مهندس توضیح داد:

برج میلاد چهارم اسفند میزبان مهندسان کشور می‌شود/ ۷ وزارتخانه و ۴ کمیسیون مجلس از حامیان اصلی مراسم

روز مهندس دبیر ستاد برگزاری مراسم روز مهندس گفت: ۳۶ نهاد و شخصیت حقوقی تخصصی مهندسی متولی برگزاری جشن روز مهندس در روز چهارم اسفند در محل مرکز همایش‌های برج میلاد تهران هستند که با حضور هفت وزیر از جمله وزیر راه و شهرسازی برگزار می‌شود.

غلامرضا نجابت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره نحوه برگزاری مراسم روز مهندس گفت: ۳۶ دستگاه و شخصیت حقوقی در همایش روز ملی مهندس مشارکت دارند و با ستاد برگزار کننده این مراسم که تحت نظارت جامعه اسلامی مهندسین است همکاری خواهند داشت.

دبیر ستاد برگزاری مراسم روز مهندس ادامه داد: نهادهایی چون "معاونت علمی فناوری رئیس جمهور"، "چهار کمیسیون تخصصی مهندسی مجلس (کشاورزی، آب و منابع طبیعی، انرژی، عمران و صنایع و معادن) "، "قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)"، "سازمان‌‌های نظام مهندسی ساختمان، معدن و کشاورزی"، "وزارت‌های راه و شهرسازی، نیرو، نفت، دفاع، صنعت، معدن و تجارت، ارتباطات و فناوری اطلاعات و جهاد کشاورزی"، "سازمان صدا و سیما"، "شورای عالی فضای مجازی"، "دانشگاه‌های آزاد اسلامی، صنعتی شریف، تهران، صنعتی امیرکبیر، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی مالک اشتر و علم و صنعت ایران"، "پژوهشگاه‌های نفت و نیرو" و "بخش خصوصی مانند انجمن پیمانکاران، جامعه مشاوران ایران و انجمن صدور خدمات فنی و مهندسی" از این مراسم حمایت کرده‌اند.

وی با یادآوری نامگذاری روز پنجم اسفند ماه به عنوان روز مهندس در سالروز تولد خواجه نصیرالدین طوسی افزود: قرار است چهارم اسفند یک روز پیش از روز مهندس مراسم ویژه‌ای برگزار شود و در آن از مهندسان برتر در زمینه‌های مختلف حرفه‌ای مانند کارآفرینی و خلاقیت با اهدای جوایز تقدیر شود. از آن‌جا که در روز پنجم اسفند ممکن است سازمان‌ها و نهادهای مختلف تخصصی مهندسی هر کدام مراسم جداگانه‌ای داشته باشند ما یک روز پیش از روز مهندس را به عنوان زمان اجرای مراسم در برج میلاد انتخاب کردیم.

نجابت با اشاره به برگزاری این مراسم در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران خاطرنشان کرد: حاضران اصلی این مراسم شامل هفت وزیر وزارت‌خانه‌های فنی مهندسی به همراه مهندس باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و دبیر کل جامعه اسلامی مهندسی هستند که در برنامه اهدای جایزه به مهندسان برتر و کارآفرین بر روی سن حاضر خواهند شد./