شناسهٔ خبر: 41553 - سرویس استان‌ها

در استان زنجان افتتاح می‌شود:

افتتاح بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی الغدیر ابهر در استان زنجان

بيمارستان مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی الغدیر ابهر که عملیات اجرایی آن از سال ۸۸ شروع شده بود فردا با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری و تأسیسات عمومی و دولتی و مقامات ارشد استانی افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی زنجان، بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی الغدیر ابهر که عملیات اجرایی آن از سال ۸۸ شروع شده بود فردا با حضور دکتر هاشمی وزیر بهداشت، دروان و آموزش پزشکی، محمدجعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری و تأسیسات عمومی و دولتی و مقامات ارشد استانی افتتاح می‌شود.

این بیمارستان در زمینی به مساحت ۳۱ هزار و ۵۰۰ مترمربع و زیربنای ۱۶ هزار ۷۲۱ مترمربع و در ۶ طبقه با بخش‌های مختلف و با اسکلت بتنی، مبتنی بر مباحث عایق‌های حرارتی مبحث ۱۹، دیوارهای پیش‌ساخته و طبق آیین‌نامه ۲۸۰۰ بوده و در مجموع می‌توان گفت: مطابق با استانداردهای ملی ساخته شده و جزو پروژه‌های مهم و با اولویت محسوب می‌شود و تمامی بخش‌های آن با مقاومت بالایی ساخته شده است.

در طراحی اولیه این بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی لحاظ شده بود و پس از بررسی‌ها و تغییر فضای مورد نیاز به ۲۳۵ تخت افزایش یافت.

این بیمارستان دارای بخش‌های مختلفی مانند داخلی، بستری، جراحی، زنان و زایمان، بستری کودکان، رادیولوژی، فیزیوتراپی، آزمایشگاه‌ها، درمانگاه‌های تخصصی، اورژانس و دیگر بخش‌ها می‌باشد.

یادآوری می‌شود: اعتبار مصوب این پروژه در سال جاری ۲۳۶ میلیارد ریال بود که از این میزان تخصیص یافته است، این در حالی است که در بازه زمانی سال ۸۸ تا ۹۴ حدود ۲۱۰ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده بود و حدوداً معادل همین مبلغ فقط در سال جاری تخصیص داده شد که اقدامی بی‌سابقه است.

هم‌اکنون این پروژه به دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تحویل شده و تجهیزات بیمارستانی آن نیز از سوی متولیان این دانشگاه انجام گرفته است؛ و فردا با حضور مسئولان کشوری و استانی به بهره‌برداری می‌رسد.