شناسهٔ خبر: 41604 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی البرز خبر داد:

برنامه‌ریزی برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز محور کرج- چالوس/ اتمام پروژه روكش آسفالت محور تا پایان مرداد

تقی رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز گفت: به منظور سهولت در امر تردد در محور كرج - چالوس، این اداره‌کل پروژه‌های تعریض گالری‌های کرج- چالوس، رفع نقاط پرحادثه و ایمن‌سازی محور شمشک دیزین را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌كل راه و شهرسازی البرز، تقی رضایی، مدیركل راه و شهرسازی استان در حاشیه بازدید از برخی پروژه‌های راهسازی محور كرج - چالوس از رفع ترافیك و اصلاح نقاط حادثه خیز این محور خبر داد.

مدیركل راه و شهرسازی البرز در این خصوص گفت : محور کرج - چالوس یکی از مهمترین محورهای مواصلاتی کشور و پنجمین جاده زیبای دنیا نامگذاری شده است. مناطق گردشگری زیادی در این مسیر موجود است كه  از جاذبه‌های آن به شمار می‌رود و در تعطیلات آخر هفته ترافیک در آن به حد اشباع می‌رسد به طوری که این ترافیک موجب یک طرفه شدن مسیر در روزهای آخر هفته می‌شود و برای سهولت در امر تردد در محور كرج - چالوس، این اداره‌کل چند پروژه راهسازی  از جمله پروژه‌های تعریض گالری‌های کرج- چالوس و ایمن‌سازی محور شمشک- دیزین را در دستور کار خود قرار داده است.

رضایی در خصوص پروژه تعریض گالری‌های کرج- چالوس افزود:  به دلیل عرض کم گالری‌های بهمن‌گیر از حدود ۲۰ سال پیش شاهد ترافیک در مدخل ورودی و خروجی این گالری‌ها در محدوده خرگوش‌دره بودیم که احداث یک باند جدید به طول ۱۴۰۰ متر و با اعتبار اولیه ۸۵ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت. با احداث ۲۵۶ عدد شمع به ارتفاع متوسط ۱۲ متر باند جدید گالری‌های خرگوش‌دره با ابلاغ متمم قرارداد ۳۰ میلیارد ریالی به اتمام رسید که با احداث آن ترافیک‌های ۱۰ کیلومتری در مدخل و خروجی  گالری‌ها حذف شد.

وی پس از بازدید از محور شمشك - دیزین گفت: به دلیل ترافیک اشباع محور در محدوه سد و از طرفی وجود محور شمشک- دیزین پروژه تعریض محور شمشک با اعتبار اولیه ۱۰۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفته و پیمانکار مشغول کاراست. با اصلاح شعاع قوس و تعریض گردنه شمشک- دیزین علاوه بر کوتاه شدن مسافت رسیدن به تهران به مدت ۱.۵ ساعت، ایمنی سفر در محور فوق افزایش می‌یابد.

بازدید  از پروژه روكش آسفالت محور كرج - چالوس

همچنین مدیرکل راه و شهرسازی البرز از پروژه روکش آسفالت محور کرج- چالوس بازدید کرد.

رضایی دراین بازدید گفت: مقرر بود سال گذشته ۴۵ كیلومتر از محورروكش آسفالت شود كه تاكنون در۴۲ كیلومتر عملیات روكش آسفالت انجام شده ومابقی ظرف ماه جاری به پایان خواهد رسید.

وی عنوان کرد: طول محور از ابتدای كرج تا انتهای حوزه استحفاظی به سمت چالوس ۷۲ كیلومتر است كه قرارداد ۲۷ كیلومتر دیگر در سال ۹۶ منعقد می‌شود و پس از اعلام اعتبار تا پایان سال جاری روكش آسفالت این محور به پایان خواهد رسید.