شناسهٔ خبر: 41607 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

بهره‌برداری از ۸ کیلومتر راه روستایی در منطقه زیلایی کهگیلویه و بویراحمد

راه روستایی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از بهره‌برداری ۸ کیلومتر راه روستایی در منطقه زیلایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی علیمردانی اظهار داشت: هشت کیلومتر از باقیمانده عملیات اجرایی ۳۵ کیلومتری دورافتاده‌ترین نقطه استان کهگیلویه و بویراحمد به نام زیلایی که در چند سال گذشته از محروم‌ترین نقاط استان بوده به بهره‌برداری رسید.

علیمردانی در ادامه گفت: ۱۶ کیلومتر جاده آنتنی روستایی در منطقه زیلایی شهرستان بویراحمد احداث خواهد شد.

وی افزود: این اقدام از مهم‌ترین پروژه‌های راهسازی روستایی استان بوده و در کشور می‌توانیم بگوییم نادرترین پروژه و جزء سخت‌ترین پروژه‌های راهسازی کشور بود که در آینده می‌توانیم به عنوان یک الگوی راهسازی در کشور از این پروژه استفاده کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود ۱۱ هزار جمعیت در این منطقه ساکن هستند که بخشی روستایی و بخشی عشایری بوده و در گذشته مجبور بودند برای رساندن خود به مرکز استان ساعت‌ها راهپیمایی کنند.

علیمردانی عنوان کرد: با تدابیری که اتخاذ شد با اختصاص اعتبار ویژه توسط وزارت راه و شهرسازی توانستیم این مهم را به سرانجام برسانیم تا مردم این منطقه نیز از نعمت جاده ارتباطی مناسب برخوردار شوند.

وی ابراز کرد: اعتباری که برای اجرای این ۳۵ کیلومتر راه روستایی در منطقه زیلایی هزینه شد حدود ۱۷ میلیارد تومان بود.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود ۱۶ کیلومتر انشعابات باقیمانده این طرح نیز به مناقصه رفته و  در آینده‌ای نزدیک عملیات اجرایی آن شروع می‌شود.