شناسهٔ خبر: 41674 - سرویس استان‌ها

استاندار کرمانشاه خبر داد:

اتمام عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن کرمانشاه/ افتتاح رسمی راه‌آهن تا ۴۵ روز دیگر

اسد الله رازانی استاندار کرمانشاه از تحقق یکی دیگر از وعده‌های دولت یازدهم در استان خبر داد و گفت: عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن کرمانشاه پیش از مراسم تنفیذ رئیس جمهوری توسط رهبر معظم انقلاب پایان یافت و آرزوی تاریخی مردم استان محقق شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اسدالله رازانی در حاشیه بازدید از آخرین مراحل ساخت ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عظمت کاری که در روند عملیات ریل‌گذاری و ساخت ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه در طول پنج ماه گذشته صورت گرفته، در تاریخ صنعت راه‌آهن کشور بی‌سابقه است.

به گزارش ایرنا، وی گفت: مدیریت ارشد استان در این چند ماه اخیر هر ۲ هفته یکبار از روند عملیات این پروژه بازدید میدانی کرده و هر بار شاهد پیشرفت خوب آن نسبت به بازدید قبلی بوده است.

رازانی افزود: روند اجرایی شدن این پروژه بزرگ بعد از سفر اخیر دکتر روحانی رییس جمهوری به استان شتاب گرفت به گونه ای که در شش ماه گذشته حدود ۱۱۰ کیلومتر عملیات ریل‌گذاری انجام شده که بی ‌نظیر است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه تنظیم شده احتمالاً دوشنبه هفته آینده وزیر راه و شهرسازی با قطار وارد شهر کرمانشاه خواهد شد.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: افتتاح رسمی راه آهن به معنی آمادگی برای جابه‌جایی مسافر و بار نیست و این کار مستلزم برخی کارهای فنی نهایی است که توسط شرکت راه آهن ایران باید صورت گیرد و این مرحله ممکن است تا ۴۵ روز بعد از افتتاح اولیه به طول بکشد.

رازانی اضافه کرد: مدیریت ارشد استان تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا این فرایند آماده سازی نهایی در فاصله زمانی کوتاهتری انجام گیرد.

وی گفت: امروز کرمانشاهی‌ها حق دارند خوشحال باشند زیرا این آرزوی دیرینه پس از سال‌ها تحقق یافته است.

رازانی همچنین در ادامه در مورد قطعه کرمانشاه به خسروی پروژه راه آهن گفت: مرحله دوم این مسیر نیز در حال انجام است و پس از اتمام فاز اول شتاب بیشتری به خود می‌گیرد.

استاندار کرمانشاه افزود: تاکنون مسیر کرمانشاه تا اسلام آباد غرب ۴۰ درصد و از اسلام آباد غرب تا خسروی ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

قطار کرمانشاه که از سمت ملایر به این استان می‌آید ۱۷۶ کیلومتر طول دارد و تاکنون ۱۲هزار میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده است.