شناسهٔ خبر: 41722 - سرویس استان‌ها

مدیر‌كل راهداری استان اعلام کرد:

اعطای تسهیلات برای نوسازی ناوگان مسافربری روستایی در همدان

محمد رودباری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان گفت: پرداخت تسهیلات طرح توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی مسافر بین شهری و روستایی با نرخ سود شش درصد در همدان انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان، مدیر‌كل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان در خصوص طرح توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی بیان کرد: در راستای اجرای این طرح، دارندگان خودروهای سواری كرایه، ون و مینی‌بوس می‌توانند با دریافت تسهیلات به توسعه و نوسازی ناوگان خود اقدام کنند.

محمد رودباری تصریح کرد: با پرداخت این تسهیلات به شركت‌كنندگان در طرح نوسازی ناوگان مینی‌بوس و ون تسهیلاتی معادل ۷۰ درصد قیمت خودرو با نرخ سود شش درصد و مدت زمان باز پرداخت پنج ساله كمك مالی می‌شود.

وی افزود: این مبلغ وام تسهیلاتی برای توسعه و اضافه‌کردن ناوگان جدید به بخش مسافری بین شهری با نرخ سود ۱۰ درصد و همان مدت باز پرداخت پنج ساله نیز اعطا می‌شود.

مدیركل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان همدان تاکید کرد: به منظور فراهم آمدن خدمات بیشتر در این زمینه برای روستاییان به متقاضیان توسعه ناوگان سمند مسافربری برای مسیرهای روستایی ۲۵ میلیون تومان وام با نرخ بهره چهار درصدی با مدت زمان باز پرداخت پنج ساله پرداخت می‌شود.

رودباری این اقدام را برای رانندگان دارای کارت هوشمند فرصت مناسبی دانست تا با استفاده از تسهیلات کم‌بهره اقدام به نوسازی و توسعه ناوگان کنند.

 وی از دیگر مزایای این طرح را از رده خارج كردن ناوگان مسافربری عمومی فرسوده  برون شهری خصوصا مینی بوس و سواری كرایه عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای اصفهان خاطرنشان کرد: همچنین در راستای تکمیل فرآیند توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌‌و نقل عمومی مسافر جاده‌ای مشخصات محصولات جدید قابل واگذاری و شرکت‌های تولید کننده این محصولات برای متقاضیان اعلام شده است.

رودباری گفت: از آنجا که این تسهیلات منحصرا به متقاضیان و دارندگان ناوگان مینی‌بوسی فرسوده و ون‌های فعال در مسیرهای برون شهری اختصاص می‌یابد،  شرکت‌های معرفی شده نیز خودروهای مورد نظر این طرح را با شرایط اعلام شده به متقاضیان واگذار خواهند کرد.

وی با معرفی شرکت پیشرو دیزل آسیا با تولید مینی‌بوس تک درب آریا با فیلتر و بدون فیلتر، واقع در اصفهان افزود: همچنین شرکت سبلان خودرو مایوان، با تولید مینی‌بوس آرتا، واقع در کیلومتر ۱۷ جاده مخصوص کرج و شرکت سروش دیزل مبنا با تولید مینی‌بوس هیوندایی(۱+۱۶) و ون هیوندایی(۱+۱۳) واقع در تهران روبه‌روی میدان مصلی برای این امر معرفی شده‌اند.

رودباری خاطرنشان کرد: اتحادیه شرکت‌های تعاونی سواری کرایه بین شهری کشور نیز با همکاری شرکت ایران خودرو در زمینه واگذاری ناوگان سواری (سمند EF۷) برای فعالیت در مسیرهای روستایی اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای همدان گفت: این طرح در راستای کمک به فعالان عرصه حمل‌و‌نقل مسافری عمومی به ویژه در مناطق روستایی اجرا می‌شود و امیدواریم با اجرای این طرح علاوه بر کمک به متقاضیان خدمات مطلوبی به بهره‌‌گیران از حمل‌و‌نقل عمومی ارائه دهیم.