به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی ادارهکل راه و شهرسازی کرمان جنوبی، محمد ساردوئی بیان کرد: راه مواصلاتی یکی ازعوامل مهم و موثر در توسعه اقتصادی و اجتماعی هر منطقه محسوب میشود و از این رو راههای روستایی به دلیل اتصال روستاها و مناطق روستایی به شهرها و مراکز صنعتی میتوانند نقش بسیار مهمی در توسعه روستاها و جلوگیری از حاشیهنشینی ایفا کنند.
وی در ادامه گفت: جنوب استان كرمان یكی از مهمترین قطبهای كشاورزی كشور محسوب میشود و با توجه به نیازانتقال فوری محصولات تولیدی كشاورزان به مناطق مختلف كشورهمچنین پتانسیل مثال زدنی معادن منطقه و وجود مناطق باستانی و جاذبههای گردشگری فراوان همچنین عبور بارهای ترانزیتی از محورهای جنوب استان و از طرفی عدم وجود راه آهن، توسعه بزرگراهها به حیاتیترین نیاز منطقه تبدیل شده است.
ساردوئی در زمینه ساخت و توسعه راهها در دولت تدبیر و امید در جنوب استان کرمان عنوان کرد: طول بزرگراههای احداث شده در جنوب استان کرمان در ابتدای دولت تدبیر و امید ۱۲۰کیلومتر بوده و اکنون به ۲۰۴ کیلومتر رسیده است. همچنین احداث راه آسفالته (فرعی و روستایی) در ابتدای کار دولت ۱۱۳۴کیلومتر بوده که به ۳۱۳۸ کیلومتر رسیده است. ضمن اینکه طول راههای در دست احداث ۱۲۳۷کیلومتراست.
وی افزود: در دولت تدبیر و امید ۷۸کیلومتر بزرگراه ، ۲۱۸کیلومتر راه اصلی و ۵۶۰ کیلومتر راه روستایی ساخته شده است.