شناسهٔ خبر: 41821 - سرویس استان‌ها

در راستای اجرای برنامه‌های بازآفرینی محقق شد:

برگزاری همایش شهروند سالم - محله آباد و ایمن در بیرجند

همایش در ادامه اقدامات انجام شده درزمینه بازآفرینی شهری درمحله ۱۷ شهریوربیرجند همایشی با عنوان شهروند سالم- محله آباد با برنامه‌های متنوع برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی در ابتدای همایش كه با حضور مدیران ومسئولان شهرستان و مردم محله برگزارشد، مراسم پیاده‌روی عمومی و خانوادگی برگزار شد.

در ادامه همایش زمین فوتبال ساحلی آرگینی افتتاح شد وسپس شركت كنندگان در مراسم جشن شركت کردند. زمین مربوط به یک مدرسه فرسوده است که بعد از تخریب به خاطر تجمع افراد معتاد به یک تهدید برای محله تبدیل شده  و با موافقت آموزش و پرورش، اهالی محل ونهاد توسعه محلی شهر بیرجند بعد از تسطیح وآسفالت به یک مجموعه ورزشی روباز شامل یک زمین والیبال و فوتسال تبدیل شده است. در گوشه‌ای از این زمین و در اتاق‌هایی که باقی مانده  یک مرکز بهداشت محلی فعال است که توسط دو پزشک هر دو هفته یک بار اهالی محل به صورت رایگان ویزیت می‌شوند.

همزمان با برپایی این مراسم، نمایشگاهی از کارهای بانوان محله شامل غذاهای سنتی، چرم دوزی و دیگر صنایع دستی هم برپا شد و روی دیوارها هم پرده‌هایی که حاوی نقاشی‌های کودکان محل است چشم نوازی کردند. در بخشی از این مراسم تعداد زیادی از نونهالان دختر و پسر محل که تازه به سن تکلیف رسیده و ضمن حضور موثر در مسجد محل در طرح‌های قرآنی و ... حضور فعال داشته‌اند و همچنین تعداد زیادی از پیشکسوتان ورزشی و نفرات برتر جشنواره غذای محل هم در جلسه مورد تقدیر قرار گرفتند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیزدراین مراسم بیان کرد: شرکت عمران و بسازی شهری مشاوره‌ای مطالعاتی در محلات هدف شامل بافت فرسوده، محله‌های ناکارآمد میانی، سکونتگاه‌های غیر رسمی و ... انجام داده تا ببیند چه عاملی باعث فرسوده شدن و یا کم توجهی به آنها شده است.

مهدی جعفری با بیان اینکه در این گونه محلات نیاز به انجام پروژه‌های بیشتر است خاطرنشان کرد: به همین علت این محله‌ها به عنوان محلات هدف تعیین شد و با مشارکت مردم وتعیین اولویت‌ها اقداماتی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در مطالعات محله ۱۷ شهریور، ۱۷ پروژه که در واقع از هیئت امنا و مردم  محله دریافت کرده‌ایم مد نظر قرار گرفت که در این بین هفت پروژه به عنوان پروژه‌های پیشگام بازآفرینی تعریف شد که اجرای زمین فوتبال ساحلی، زمین رضوی، فضای سبز حاشیه بولوار صیاد شیرازی و رسیدگی به آرامستان ناصح  از آن جمله است.