به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی تهران، سامانه خدمات شهروندی وزارت (شهراه) به آدرس shahrah.mrud.ir درگاه ارائه تمامی خدمات شهروندی وزارت راه و شهرسازی است. هدف از راهاندازی سامانه شهراه ایجاد یک درگاه واحد برای ارتباط شهروندان با وزارت راه و شهرسازی و دریافت خدمات میباشد که در نهایت این امر منجر به مشارکت بیشتر شهروندان در اداره امور این وزارتخانه خواهد شد و در بلندمدت سطح ارائه خدمت به شهروندان را ارتقا خواهد بخشید، منجر به شفافیت بیشتر خواهد شد و به مبارزه مؤثر و پایدار با فساد کمک خواهد کرد.
جدیدترین خدمتی که از امروز به صورت کاملاً الکترونیکی و آنلاین در سامانه شهراه پیادهسازی شده ارائه مشاوره حقوقی در خصوص مشکلات آپارتمان نشینی است. از طریق این خدمت هر شهروند میتواند سؤالات حقوقی خود را در خصوص مشکلات و منازعات مربوط به مسائل آپارتمان نشینی با کارشناسان دفتر حقوقی وزارت راه و شهرسازی در میان بگذارد و از مشاوره این کارشناسان استفاده نماید.
برخی از موضوعات مشاوره حقوقی شامل موارد زیر است:
- رفع ابهام مواد قانونی تملک آپارتمانها
- نحوه انتخاب هیئتمدیره
- نحوه ثبت و آثار حقوقی صورتجلسه مجمع عمومی ساختمان
- نحوه مدیریت امور ساختمان
- نحوه پرداخت هزینههای ساختمان