شناسهٔ خبر: 41903 - سرویس بنادر و دریانوردی

عفیفی پور اعلام کرد:

جابجایی کانتینر در بندر شهید رجایی شتاب گرفت/ افزایش ۳۵ درصدی حجم عملیات طی چهار ماه اخیر

عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری رقمی بالغ بر ۹۰۰ هزار TEU کانتینر و افزایش ۳۵ درصدی این بخش از عملیات در بندر شهید رجایی به عنوان پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران طی چهار ماه اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اله مراد عفیفی پور در این رابطه اظهار داشت: بندر شهید رجایی به عنوان بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران محسوب می‌شود که تخلیه و بارگیری بیش از ۸۰ درصد کالاهای کانتینری در سطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می‌کند.

وی افزود: طی چهار ماه نخست سال ۹۶، در مجموع ۹۰۵ هزار TEU کانتینر در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد که در هم سنجی با مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است.

به گفته عفیفی پور، از تعداد ۶۳۲ هزار TEU کانتینر پر جابجا شده طی این مدت، ۱۶۰ هزار TEU مربوط به محموله‌های ترانزیتی بوده است که رشد ۲۷ درصدی در این زمینه به ثبت رسید.

وی اضافه کرد: طی چهارماهه نخست سال جاری، نزدیک به ۱۲۸ هزار TEU کانتینر مربوط به محموله‌های صادراتی با رشد ۲ درصدی و ۲۵۰ هزار TEU کانتینر حامل کالاهای وارداتی با افزایش ۲۸ درصدی بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان تعداد کانتینرهای ترانشیپی در بندر شهید رجایی را نیز رقمی حدود ۹۳ هزار TEU اعلام کرد و افزود: جابجایی این‌گونه کالا در چهارماهه اخیر ۱۱۵ درصد افزایش داشته است.