شناسهٔ خبر: 41905 - سرویس استان‌ها

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور خبرداد

آغاز مطالعات آزادراه سراسری مازندران/ عملیات احداث تونل‌های وسیع و پل‌های بزرگ در حال اجراست

سید حسن میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور از آغاز مطالعات آزادراه سراسری مازندران خبر داد و گفت: قرار است با جذب سرمایه گذاران قطعه به قطعه آزادراه سراسری گیلان و مازندران اجرایی شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایسنا سید حسین میرشفیع در حاشیه بازدید خبرنگاران از آزادراه تهران-شمال با اشاره به ایجاد ظرفیت های مهم در طی چهار سال گذشته در این پروژه بزرگ ملی اظهار کرد: آزاد راه تهران شمال نمونه بارز یک خودباوری برای مجموعه مهندسی داخلی است.

وی با بیان اینکه طی یکی دو سال اخیر تاکنون همه منابع مالی پروژه از داخل کشور تامین شده است  افزود: بنیاد مستضعفان و نیز دولت با نرخ رشد ویژه ای منابع آزادراه را بدون استفاده از ظرفیت‌های خارجی تامین کردند.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور تصریح کرد: در این پروژه مجموعه پیمانکاران تونل‌های وسیع و پل‌های بزرگ را با توان داخلی در حال اجرا دارند.

میر شفیع از آغاز مطالعات آزادراه سراسری مازندران خبر داد و گفت: قرار است با جذب سرمایه گذاران قطعه به قطعه آزادراه سراسری گیلان و مازندران اجرایی شود.

مدیر پروژه آزادراه تهران – شمال نیز با اشاره به اینکه این آزادراه ۱۲۱ کیلومتر خواهد بود و از ۴ قطعه منطقه سه آن صفر درصد پیشرفت دارد، اظهار کرد: از مرزن آباد تا پل زنگوله که جزء قطعه ۳ محسوب می‌شود دست نخورده باقی مانده است.

سید بهلول حسینی با بیان اینکه منطقه دو از پل زنگوله تا سه راه شهرستانک ۲۲ کیلومتر است، افزود: ۱۵ کیلومتری که در منطقه دو باقی مانده است به ۴ پیمانکار واگذار شد.

وی ابراز کرد: منطقه یک از انتهای آزادگان بعد از پل همت تا سه راه شهرستانک ۳۲ کیلومتر است که از سه جهت حائز اهمیت است.

مدیر پروژه آزادراه تهران – شمال تصریح کرد: کوتاه شدن ۶۰ کیلومتر از مسیر و کاهش چشمگیر ترافیک آخر هفته و آغاز شدن  مسیر از تهران به جای کرج از مزایای این طرح است.

حسینی افزود: در دولت یازدهم کارهای زیادی صورت گرفت و کار با سرعت و دقت انجام شده است  و تاکنون قطعه یک بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.