شناسهٔ خبر: 41915 - سرویس بنادر و دریانوردی

قدردانی معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از اقدامات صورت گرفته در بخش مخابرات دریایی بندر نوشهر

محمد راستاد عضو هیئت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته در بخش مخابرات دریایی بندر نوشهر گفت: این امر می‌تواند الگوی خوبی برای سایر بنادر کشور باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، محمد راستاد روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از مرکز کنترل ترافیک دریایی بندر نوشهر با اعلام این مطلب افزود: تأمین ایمنی دریانوردی مهم‌ترین اولویت سازمان بنادر و دریانوردی است لذا ایجاد زیرساخت‌ها و تجهیزات مورد نیاز در این بخش ضروری است.

 وی توسعه گردشگری دریایی را از دیگر اولویت‌های سازمان بنادر برشمرد و خاطرنشان کرد: در سال جاری از محل وجوه اداره شده سازمان، منابع خوبی جهت ارائه تسهیلات به متقاضیان بخش خصوصی به منظور ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و تأمین شناورهای تفریحی پیش‌بینی شده است.

سیاوش رضوانی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران نیز با ارائه گزارشی از دستاوردهای بنادر نوشهر و فریدون‌کنار طی سال‌های اخیر به تشریح چالش‌های اداره کل در بخش دریایی پرداخت و خواستار مساعدت مدیران ارشد سازمان بنادر و دریانوردی برای رفع این مشکلات شد.

 وی تصویب طرح استانی جستجو و نجات دریایی، ساماندهی ایستگاه‌های گردشگری دریایی شهرهای ساحلی استان، جلوگیری از ثبت شناورهای کوچک توسط نهادهای غیر مرتبط، تدوین پیش‌نویس راهنمای ورود کشتی به بندر به زبان‌های روسی و انگلیسی و ... را از مهم‌ترین اقدامات اداره کل در حوزه دریایی عنوان کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با اشاره به نقش بندر در ایجاد اشتغال در منطقه، کاهش نیروی انسانی متخصص در بخش دریایی را از چالش‌های فراروی اداره کل در سال‌های آتی عنوان کرد و خواستار اتخاذ تصمیمات لازم در این زمینه از سوی مسئولان ذیربط شد.

 گفتنی است محمد راستاد عضو هیئت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به همراه سایر مدیران حوزه دریایی سازمان، روز سه‌شنبه از بخش‌های مختلف بنادر نوشهر و فریدون‌کنار و همچنین از ایستگاه‌های تفریحی و مناطق ساحلی شهرستان‌های بابلسر و نوشهر بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات دریایی سواحل استان مازندران قرار گرفت.