شناسهٔ خبر: 41919 - سرویس استان‌ها

در نشست کارشناسان شورای حمل‌ونقل استان یزد مطرح شد:

بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه حمل‌ونقل استان یزد

جلسه امروز کارشناسان شورای حمل‌ونقل استان یزد با محوریت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در بخش حمل‌ونقل، در محل اداره کل راه و شهرسازی استان به ریاست مدیرکل راه و شهرسازی استان تشکیل جلسه داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان یزد، در این نشست تخصصی که جمعی از کارشناسان این شورای، مدیرکل دفتر فنی استانداری، نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه، صنعت و معدن و میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری حضور داشتند به موضوع پروژه‌های مختلف حمل‌ونقلی استان در بخش اقتصاد مقاومتی پرداختند.

رئیس شورای حمل‌ونقل استان با اشاره به پروژه‌های حمل‌ونقل در سال گذشته و همچنین سال جاری گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و استراتژیک استان در مقوله حمل‌ونقل جاده‌ای، هوایی و ریلی که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، حمل‌ونقل ترکیبی موردتوجه قرار گرفته و این موضوع تحولی را در صنعت حمل‌ونقل استان به ارمغان خواهد آورد.

نقصان محمدی با تأکید بر دستور استاندار محترم، در پیگیری پروژه‌هایی که با موضوع اقتصاد مقاومتی مدنظر است، خاطرنشان کرد: ما قصد تعریف پروژه جدید در این حوزه نداریم و به دنبال پیگیری اعتبار جدید یا افزایش اعتبار نیستیم، لذا به همین منظور همه تلاش ما برای اتمام پروژه‌های فعال به کار خواهیم برد و قطعاً اولویت ما در این بخش توجه و بهره‌مندی از پروژه‌هایی است که در کوتاه‌ترین مدت، به بازدهی سریع می‌رسند و می‌توان در بلندمدت از آن بهره‌برداری نمود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در ادامه با پرداختن به نقش جهانی شدن شهر یزد در حوزه حمل‌ونقل استان افزود: در حوزه گردشگری ارتقاء سطح کیفی حمل‌ونقل هوایی، ریلی و جاده‌ای مورد تأکید استان است و در همین خصوص با اجرای پروژه‌های احداث راه ندوشن ورزنه و همچنین بهاباد- دربند– نایبند، ما اتصال کریدور شرق به غرب را کامل خواهیم کرد.

در ادامه این نشست سیدرضا خادمی مدیرکل دفتر فنی استانداری که مهمان این نشست تخصصی بود، با اظهار خرسندی از تعامل و هماهنگی خوب و مناسب بین دستگاه‌های حمل‌ونقل استان خاطرنشان کرد: اهمیت و نگاه استان به موضع پروژه‌های زودبازده در حوزه حمل‌ونقل استان اهتمام به خاتمه پروژه‌های نیمه‌تمام در این بخش می‌باشد.

وی با استقبال از اجرای طرح حمل‌ونقل ترکیبی در استان افزود: این طرح می‌تواند در همگرایی و سرعت بخشیدن به پیشبرد طرح‌های حمل‌ونقل استان کارساز باشد. در پایان این نشست هرکدام از دستگاه‌های عضو، ضمن ارائه گزارشات خود به بیان دیدگاه‌های کارشناسی در این زمینه پرداختند.