شناسهٔ خبر: 41950 - سرویس استان‌ها

محمدعلی نجفی به عنوان شهردار تهران انتخاب شد

محمدعلی نجفی منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران امروز - پنجشنبه - و با انجام رای گیری، «محمدعلی نجفی» را به عنوان سیزدهمین شهردار پایتخت انتخاب کردند.

به گزارش ایرنا، منتخبین شورا چندی پیش ۷ نفر را به عنوان گزینه های تصدی شهرداری تهران انتخاب و از آنها برنامه عملیاتی برای مدیریت شهر خواستند.

۲ نفر از این تعداد به دلیل حضور در دولت دوازدهم انصراف خود از تصدی پست شهرداری تهران را اعلام کردند و در نهایت محمدعلی نجفی، الهه کولایی، محسن مهرعلیزاده، سیدحسن مرعشی و محمدعلی افشانی برنامه خود برای مدیریت شهر تهران را به منتخبین شورا ارائه کردند.

تا پیش از برگزاری انتخابات ۶ نفر از گزینه های پیشنهادی انصراف دادند و رای گیری برای انتخاب شهردار میان محمدعلی نجفی و محسن مهرعلیزاده برگزار شد.

منتخبین شورای شهر تهران امروز و پس از ارائه برنامه های گزینه های پیشنهادی، محمدعلی نجفی را از طریق رای گیری به عنوان شهردار تهران انتخاب کردند.

نامزدهای تصدی پست شهرداری تهران طی ۲ روز(دیروز و امروز) برنامه های خود برای مدیریت شهر را به منتخبین شورای پنجم ارائه کردند و سئوالات آنها در خصوص دیدگاهها و رویکرد آنها برای مدیریت پایتخت پاسخ گفتند.

فعالیت رسمی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران از ۱۲ شهریورماه آغاز می شود و شهردار منتخب پس از شروع بکار شورا و رای گیری مجدد ۱۵ شهریورماه رسمیت پیدا کرده و فعالیت خود را آغاز می کند.

با انتصاب شهردار جدید، نجفی جایگزین محمدباقر قالیباف می شود که از ۱۲ سال پیش تاکنون مدیریت شهر تهران را دراختیار داشته است.