شناسهٔ خبر: 41966 - سرویس شرکت‌ها

عضو انجمن خیرین راه و ترابری:

حمایت‌های آخوندی از انجمن‌های مردم‌نهاد قدرت آنها را بیشتر کرد

مجید مجیدی عضو انجمن خیرین راه و ترابری معتقد است که نگاه مثبت وزیر راه و شهرسازی در طول چهار سال گذشته به تشکل‌های مردم‌نهاد باعث شده این سازمان‌ها قدرت بیشتری پیدا کنند و از این رو در بخش‌های مختلف اقتصاد و حمل و نقل، توانایی و تاثیرگذاری‌شان افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی احمد مجیدی معتقد است؛ وزیر راه و شهرسازی نگاه مثبتی به تشکل‌های مردم‌نهاد داشته و از این رو با حمایت‌هایی که از این سازمان‌ها صورت گرفته نقش‌شان به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده است؛ از این رو این انتظار وجود دارد که در صورت تداوم حمایت‌ها در چهار سال آینده بتوان توانایی این انجمن‌ها را در پیگیری مطالبات مردمی و استفاده حداکثری از توان خیرین به کار بست.

وی درباره وضعیت اقدامات صورت گرفته از سوی انجمن خیرین راه و ترابری، توضیح داد: کار ما جذب مشارکت مردمی در احداث راه‌ها، پل‌ها، نمازخانه‌ها، تهیه و نصب امکانات روشنایی و علائم راهنمایی و رانندگی در جاده‌های کشور به طور خاص در مناطق محروم است.

به گفته عضو انجمن خیرین راه و ترابری، در طول سال‌های گذشته با وجود آنکه نگاه اصلی خیرین به سمت مسائلی همچون سرمایه‌گذاری در حوزه‌های بهداشتی و درمانی، اقتصادی بوده است اما با پیگیری مقدمات لازم خوشبختانه سرمایه مردمی قابل توجهی برای ورود به عرصه‌های راه و ترابری در دست اقدام قرار گرفته است.

مجیدی درباره اظهارنظر چند روز پیش یکی از اعضای این انجمن در انتقاد از عملکرد وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم، توضیح داد: انجمن خیرین راه و ترابری یک انجمن غیرانتفاعی و غیردولتی است که از ابتدا و طبق اساسنامه حق ورود به امور سیاسی و اظهارنظر رسمی در این حوزه را نداشته است.

وی در گفتگو با ایسنا خاطرنشان کرد: از این رو اگر فردی از اعضای این انجمن اظهارنظری کرده صرفا نظر شخصی بوده و امکان استفاده از بار حقوقی انجمن خیرین را ندارد؛ ضمن این‌که در حال حاضر انجمن ما هیچ قائم مقام مشغول به کاری ندارد.