به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راهآهن شمال شرق ۱ فرشاد زادخور با اعلام این خبر افزود: تعويض سوزنهای چوبي با بتوني در محور شهرستان گرمسار- شاهرود انجامشده و تعویض سوزنهای چوبي با بتني در محور شاهرود تا ايستگاه نقاب نيز براي افزايش سرعت قطارها در دستور كار قرارگرفته است.
مديركل راهآهن شمال شرق(۱) با اشاره به عمر مفيد قطارهاي محور تهران- مشهد عبوري از استان سمنان،خاطرنشان کرد: قطارهاي با عمر بيش از ۳۰ سال،از مسير راهآهن تهران- مشهد حذفشده است.
زاد خور، به آغاز عمليات برقي كردن قطار تهران- مشهد به روش سرمايهگذاري بي. او. تي يا خريد تضميني اشاره كرد و گفت: اين طرح ملي طي مدتزمان چهار سال تا پايان دولت دوازدهم به بهرهبرداري خواهد رسيد.
وي بيان داشت:با اجرا و تكميل طرح برقي شدن قطار تهران- مشهد،زمان سیر حرکت قطارها در مسير تهران- مشهد برعکس به حدود نصف زمان كنوني كاهش خواهد يافت زيرا سرعت قطارها به بيش از ۲۰۰ کیلومتر خواهد رسيد.
وي با اشاره به اينكه قطار سمنان- مشهد به دليل بازدهي و کیفیت پايين از این مسیر ریلی باهدف رضايتمندي مسافران حذف شد، خاطرنشان كرد: انتقال مسافران مسیر سمنان به مشهد بين قطارهاي اتوبوسي،درجهیک و ۲ نوع قطار با كوپههاي چهار تخته تقسیمشده است كه از آن زمان، تردد مسافران استان سمنان ۱۵۰ درصد افزایش يافت.
مديركل راهآهن شمال شرق(۱) گفت: علاوه بر فعالیتهای روزمره كار آموزش ضمن خدمت براي كاركنان باهدف بهروزرسانی اطلاعات، كاهش خطاهاي انساني و کاهش حوادث ريلي در خطوط راهآهن سمنان بهطور منظم در حال اجرا است.
اضافه میشود؛۵۴۰ كيلومتر از خط اصلي مسير ۹۲۶ كيلومتري تهران – مشهد زیرپوشش اداره كل راهآهن شمال شرق(۱) در استان سمنان قرار دارد و ازآنجاکه اين مسیر دوخطه است درمجموع۱۰۸۰ كيلومتر خط زير نظر اين اداره كل در دست نگهداری بوده و فعال است ضمناً روزانه ۸۵ رام قطار در اين خطوط تردد ميكند. اداره كل راهآهن شمال شرق(۱) داراي يك هزار و ۳۵۷ نيروي انساني است كه يك هزار و ۲۰۱ نفر آنان عملياتي و بقيه اداري هستند.