شناسهٔ خبر: 41996 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرعامل شهر جدید پردیس در نشست خبری اعلام كرد:

برای تكمیل و تحویل واحدها شبانه‌روزی تلاش می‌كنیم/ متقاضیان واحدهای خود را ارزان نفروشند/ دستگیری ۲ دلال واحدهای مسكن مهر پردیس به وسیله پلیس فتا

نشست خبری مدیرعامل شهر جدید پردیس گفت: از متقاضیان می‌خواهم كه فریب دلالان و فعالان گروه‌های اجتماعی را نخورده و واحدهای خود را ارزان نفروشند، چراكه قطعا پس از تكمیل و افتتاح، تمامی راه‌های ارتباطی بین فازهای مسكن‌مهر پردیس به آزادراه تهران- پردیس و همچنین عملیاتی شدن پروژه مترو جهت برخورداری ساكنان این منطقه از رفت‌ و آمد ایمن و مطمئن قیمت خانه‌های پردیس به صورت چشگیری افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سعید غفوری مدیرعامل شركت عمران شهر جدید پردیس در نشست خبری امروز ۲۱ مرداد ماه كه با حضور خبرنگاران در این شركت برگزار شد ضمن قدردانی از صبوری مردم و تلاش بی‌وقفه برخی پیمانكاران در تسریع و تكمیل پروژه‌های مسكن مهر این شهر جدید گفت: خوشبختانه باید این خبر خوش را به تمامی متقاضیان مسكن مهر پردیس بدهم كه با انجام هر افتتاحی هرچند با تعداد واحدهای كم در هریك از زون‌های موجود شبكه‌های اصلی و خدمات لازم برای آماده‌سازی معابر و مح-وطه‌های پیرامونی به زون‌های همسایه نیز رسیده و شرایط برای تكمیل و تحویل هرچه سریع‌تر سایر واحدهای مسكن مهرآماده می‌شود.

وی همچنین ادامه داد: طی مذاكراتی كه با عوامل بانك مسكن در هفته گذشته داشتیم تعهدی را به بانك از سوی متقاضیان دادیم كه طبق این تعهد مقرر شد تا شركت عمران ضمن انجام خلافی‌ها و صدور پایان‌كار تنها با ارائه سفته به بانك مسكن واحدها را به مردم تحویل دهد، در این صورت بانك با دریافت سفته دیگر ضامنی را برای تحویل واحدها از متقاضیان خواستار نخواهد شد.

مدیرعامل شهر جدید پردیس در ادامه با تاكید براینكه ارزش افزوده تمامی واحدهای مسكن‌مهر این شهر پس از اتمام راه‌های دسترسی تمامی فازها به آزادراه تهران-پردیس و همچنین راه‌اندازی متروی این منطقه بیش از گذشته خواهد شد گفت: از متقاضیان می‌خواهم كه فریب دلالان و فعالان گروه‌های اجتماعی را نخورده و واحدهای خود را ارزان نفروشند، چراكه قطعا پس از تكمیل و افتتاح تمامی راه‌های ارتباطی بین فازهای مسكن‌مهر پردیس به آزادراه تهران-پردیس و همچنین عملیاتی شدن پروژه مترو جهت برخورداری ساكنان این منطقه از رفت‌ و آمد ایمن و مطمئن قیمت خانه‌های پردیس به صورت چشگیری افزایش خواهد یافت.

غفوری در تشریح جزئیات و اقدامات انجام شده در سایت مسكن مهر فازهای گوناگون پردیس اعلام كرد: در حال حاضر حدود ۲ هزار واحد مسكن مهر در فاز ۸ پردیس آماده افتتاح است كه امید داریم اقدامات لازم برای تحقق آن تا ۱۰ روز آینده انجام شود. متاسفانه باید بگویم با وجود تعداد زیادی پیمانكار در این فاز و همچنین تزریق اعتبارات لازم و كافی برای پیشبرد پروژه‌ها و حتی رفع مشكلات برخی از پروژه‌های معارض‌دار در این فاز هنوز شاهد كم‌كاری از سوی برخی پیمانكاران هستیم كه باعث می‌شود از نتیجه فعالیت‌های انجام شده در این منطقه راضی نباشیم، اما این امید را به متقاضیان مسكن‌مهر در این فاز می‌دهم كه تا پایان سال اتفاقات خوبی در این منطقه افتاده و شاهد تحویل بخش عمده‌ای از واحدها در این فاز باشیم.

این مقام مسئول افزود: واقعا جای سوال دارد كه روند انتخابی برخی از این پیمانكاران در دوره‌های گذشته بر چه اساسی بوده است  در واقع بعضی از آن‌ها سازنده نیستند چراكه من مشكلی در ادامه تكمیل این واحدها نمی‌بینیم. با توجه به اعتبارات تزریق شده می‌توانیم بگوییم هیچ مشكلی در ساخت و منابع مالی واحدها وجود ندارد و تنها مشكل موجود مربوط به امور زیربنایی و همكاری دستگاه‌های خدمات‌رسان است كه درخواست دارم با كمك اوراق خزانه اسلامی این مشكلات نیز هرچه سریع‌تر حل شود.

وی ضمن بیان این مطلب كه نیمی از واحدهای باقی‌مانده فاز ۸ تا خردادماه سال ۹۷ تكمیل و به مالكان تحویل داده خواهد شد گفت: بدون شك قیمت واحدهایی كه تحویل آن‌ها به سال آینده موكول خواهد شد افزایش نخواهد یافت و از این پس نیز سرعت اجرای عملیات ساخت و آماده‌سازی بیشتر خواهد شد.

مدیرعامل شركت عمران شهر جدید پردیس با تاكید براینكه متاسفانه برخی از پیمانكاران برای مردم كیسه دوخته‌اند گفت: در حال حاضر شاهد مسائل پیچیده‌ای با سازندگان در فاز ۳ هستیم. پیمانكاران در این منطقه مبالغ زیادی را از مردم گرفته‌اند كه باید ضمن رفع این مشكلات تا مهرماه طی ۳ مرحله تمامی بلوك‌های باقی‌مانده كه حدودا دارای ۷۰۰ واحد است را به متقاضیان تحویل دهند.

غفوری در خصوص مشكلات موجود در فاز ۵ و ۹ جدید پردیس نیز گفت: شركت عمران در این فازها با مسائل عدیده‌ای مواجه‌اند. با وجود آنكه طی چندماه گذشته افتتاحی در این منطقه داشتیم ولی از كمیت و كیفیت آن راضی نبودیم، در حال حاضر حدود ۱۰ هزار واحد در این فازها داریم كه با وجود تزریق منابع مالی لازم از ابتدای سال تاكنون شاهد نتیجه مطلوبی در این مناطق نبودیم. طی جلسه برگزار شده با اعضای هیات‌مدیره شركت به این نتیجه رسیدیم كه در صورت عدم همكاری لازم از سوی پیمانكار این منطقه قراردادهای موجود با سازنده را شكسته و برای تسریع هرچه بیشتر اجرای پروژه‌ها به تفكیك قراردادها بپردازیم و در ادامه با توجه به كند بودن روند آماده‌سازی در این ناحیه پیمانكاری قوی و قدر دیگری را برای كمك به پیشبرد عملكرد اجرایی این فاز انتخاب كنیم.

این مقام مسئول در این‌باره اضافه كرد: ما ناچار به تصمیم‌گیری در این حوزه هستیم چراكه بارها از پیمانكار درخواست كرده و همچنین اخطار دادیم تا به تعیین و تكلیف پروژه‌ها بپردازد اما شاهد نتیجه مطلوبی نبوده و تنها ۶۵۰ واحد از ۱۰ هزار واحد موجود را به متقاضیان تحویل دادیم.

وی در ادامه با اشاره به توپوگرافی نامناسب و جانمایی نادرست فاز ۹ قدیم گفت: با وجود آنكه از ابتدای سال تاكنون نزدیك به ۶ میلیارد تومان برای آماده‌سازی این فاز و فراهم كردن شرایط لازم برای سكونت در آن هزینه كرده‌ایم ولی هنوز وضعیت به طور كامل برای سكونت فراهم نشده است. تدابیر اندیشه شده،‌ اقدامات فنی و مهندسی انجام شده و همچنین بارگذاری این جمعیت برای این فاز كار اشتباهی تاكنون بوده است ولی با این وجود شركت عمران تمامی توان خود را به كار گرفته تا طی ۲ ماه آينده بخش عمده‌ای از واحدهای این منطقه را تحویل دهد.

غفوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اضافی پرداختی‌های برخی از متقاضیان اظهار كرد: حوزه مالی شركت عمران مشغول رسیدگی به این مورد بوده و در آینده‌ای نزدیك اضافی‌پرداختی‌های متقاضیان در تمامی فازها را پرداخت خواهد كرد.

مدیرعامل شركت عمران شهر جدید پردیس روند اجرای پروژه‌ها در فاز ۱۱ را روندی خوب و رو به رشد اعلام كرد و گفت: در حال حاضر پیمانكار در زون‌های یك و ۵ این فاز فعال بوده و با تلاش خوبی پروژه‌ها را در تمامی بخش‌ها دنبال می‌كنند ولی باید بگوییم كه هنوز به رضایت كامل نرسیده و در تلاش برای رسیدن به شرایط بهتر هستیم.

وی با اشاره به فعالیت دلالان در حوزه مسكن مهر پردیس نیز گفت: متاسفانه دستانی در این حوزه وجود دارند كه منافع مردم را به خطر انداخته و به دنبال فریب آن هستند، ما از مردم می‌خواهیم كه با عضویت در گروه تلگرامی جدید شركت عمران از آخرین اطلاعات درست و حقیقی واحدها آگاه شده و تن به این حلقه‌های ارتباطی ندهند. هم‌اكنون خبر داریم كه طبق اعلام پلیس فتا ۲ نفر از این دلالان كه هركدام در بحث دلالی و بنگاه‌داری بیش از یك میلیارد تومان از متقاضیان دریافت كرده‌اند دستگیر و در دست نیروهای امنیتی هستند.

غفوری همچنین در خصوص درگیری شركت عمران شهر جدید پردیس با سیستم مالیاتی كشور اعلام كرد: متاسفانه به دنبال مشكلاتی كه با بخش مالیاتی كشور داشته‌ایم حساب خزانه ما به صورت غیرقانونی بسته شده است این بخش از سال ۹۰ تاكنون به اشتباه مبلغی بالغ بر ۸ میلیارد تومان مالیات برای این شركت اعلام كرده است. این در حالی است كه با توجه به قوانین موجود تازمانی كه پیمانكار ساخت مسكن مهر و آماده‌سازی واحدها یكی باشد مالیاتی به پروژه‌های آماده‌سازی تعلق نمی‌گیرد. ما هم‌اكنون به دنبال رفع این مشكل و روشن‌شدن ابهامات موجود هستیم.

این مقام مسئول از دریافت ۱۳۰ میلیارد تومان اوراق خزانه اسلامی از ابتدای سال ۹۶ تاكنون خبر داد و گفت: تمامی این مبالغ به جای دیون قبلی شركت عمران در حوزه زیرساخت هزینه شده و بخشی از آن نیز طبق مقررات موجود جهت اتمام پروژه‌های محوطه‌سازی و كمك به مردم پرداخت شده است.

به گفته وی در بخش یارانه نقدی نیز ۳۰ میلیارد تومان طی ۴ مرحله تا به امروز به این شركت پرداخت شده و از سوی شركت عمران شهرهای جدید نیز برای پرداخت دیون پیمانكاران در بخش تهاتر به پردیس كمك شده است.

غفوری در پایان در تشریح خدمات روبنایی انجام شده طی ۱۴ ماه گذشته اعلام كرد: در این مدت ۵ مدرسه، ۲ كلانتری و ۲ مسجد ساخته و تحویل داده شده، ۲۳ مدرسه و ۵ مسجد در فازهای مختلف در حال ساخت بوده و ۴ مدرسه و ۳۵۰۰ واحد در هفته دولت آماده افتتاح است.