شناسهٔ خبر: 42019 - سرویس استان‌ها

در آذربایجان‌شرقی برگزار شد:

جزئیات برگزاری جلسه ستاد بازآفرینی محدوده‌ها و محلات هدف شهرستان مرند

علیار راستگو ستاد بازآفرینی محدوده‌ها و محلات هدف شهرستان مرند با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه مرند، معاون دفتر دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار، رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان و کارشناس راهبر استان در دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری و سایر اعضای ستاد تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی، ستاد شهرستان مرند با حضور راستگو معاون استاندار و فرماندار ویژه مرند، استادی معاون دفتر دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار، نجفیان رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان و جعفری کارشناس راهبر استان در دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری و سایر اعضای ستاد در محل سالن اجتماعات شهرداری مرند با دستور کار تهیه برنامه جامع اقدام مشترک در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری، بررسی گزارش اقدامات دستگاه‌های عضو ستاد در محلات هدف بازآفرینی شهرستان مرند و بررسی مسائل و مشکلات اجرایی برنامه‌های مصوب به منظور تحقق بند الف ماده ۵۹ قانون برنامه ششم توسعه تشکیل گردید.

فرماندار شهرستان ویژه مرند در این جلسه از دستگاه‌های خدمات رسان خواهان مستندسازی فعالیت خود در زمینه محرومیت‌زدایی شد.

راستگو به اقدامات انجام یافته در محلات ناکارآمد شهری بالاخص به اجرای پروژه‌های بهسازی و آسفالت معابر محله میناخور با اعتبار سه میلیارد و هفتصد میلیون ریال و پروژه مرکز فوریت‌های پزشکی محله علی‌آباد با اعتبار حدود هفت میلیارد و ششصد میلیون ریال در محله علی‌آباد و پروژه احداث دبستان دخترانه در محله علی‌آباد اشاره نمود، وی از دستگاه‌های خدمات رسان خواهان مستندسازی فعالیت خود در زمینه محرومیت‌زدایی شد.

فرماندار مرند در ادامه با بیان اینکه ۱۵ محله غیررسمی و هفت محله اولویت‌دار در شهر مرند به مساحت ۴۱۳ هکتار شناسایی شده است که بایستی دستگاه‌های ذیربط در سال جاری و سال‌های آتی و با حمایت بسیج سازندگی سپاه ناحیه مرند در جهت محرومیت‌زدایی این مناطق اقدامات لازم و پروژه‌های عمرانی، خدماتی و بهداشتی را انجام دهند.

استادی نیز در جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان مرند با بیان اینکه در حال حاضر ۶۶۴ پروژه عمرانی و خدماتی در طی سال‌های ۱۳۹۴ و ۹۵ در ۱۹۷ منطقه ایران هدف‌گذاری شده‌اند گفت: برای ۶۶۴ پروژه در طی سال گذشته و سال جاری مبلغ بیش از سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار به صورت اهرمی هزینه شده است.

وی در ادامه افزود: در شهر مرند هفت محله این شهر توسط ستاد بازآفرینی استان به عنوان محله‌های هدف برای محرومیت‌زدایی مشخص شده‌اند که تاکنون سه پروژه در دو  محله علی‌آباد، میناخور شهر مرند اقدامات قابل‌توجهی انجام شده است.

معاون دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهری ایران در ادامه گفت: از سوی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی کشور مبلغ ۲۰ میلیارد ریال جهت محرومیت‌زدایی و اجرای پروژه عمرانی در مناطق هدف‌گذاری شهر مرند تخصیص یافته است که این میزان اعتبار از اعتبار تخصیص یافته تمامی شهرهای استان آذربایجان شرقی بیشتر است.

در ادامه نجفیان رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان در خصوص مصوبات ستاد بازآفرینی استان و انتظارات دبیرخانه استانی از ستادهای بازآفرینی شهرستانی توضیحاتی ارائه نموده و بر ارسال گزارش عملکرد دستگاه‌های عضو ستاد توسط دبیرخانه ستاد شهرستانی تأکید نمود.

وی همچنین ضمن اشاره به اقدامات اجرائی اداره عمران و بهسازی شهری در محلات اولویت‌دار بازآفرینی شهر مرند بر لزوم تهیه برنامه جامع اقدام مشترک بازآفرینی استان اشاره و بر لزوم همکاری و مشارکت دستگاه‌های عضو ستاد شهرستان در تهیه این برنامه تأکید نمود.

نجفیان به طرح بسیج سازندگی استان در محلات ناکارآمد شهری شهرهای استان با عنوان طرح کرامت ۲ اشاره و بر لزوم همکاری و تشریک‌مساعی دستگاه‌های عضو جهت تحقق این طرح تأکید نمود.