شناسهٔ خبر: 42036 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد:

اتمام ۱۰ کیلومتر از محور چهارخطه اردبیل – مشگین‌شهر تا پایان امسال/ تعریض باند دوم اردبیل - خلخال به طول ۵ کیلومتر

جاده مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۱۰ کیلومتر از محور چهارخطه اردبیل– مشگین شهر تا پایان امسال به اتمام رسیده و به صورت بزرگراهی از آن بهره‌برداری خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در خصوص تصمیمات اتخاذ شده در بازدید از پروژه‌های در حال اجرای راه و شهرسازی در سطح استان که با حضور عبدالهاشم حسن نیا معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور انجام گرفت، اظهار کرد: ۱۰ کیلومتر از محور ۴ خطه اردبیل – مشگین شهر تا پایان سال جاری به اتمام رسیده و به صورت بزرگراهی از آن بهره‌برداری خواهد شد که مقرر گردید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نسبت به تخصیص اعتبار آسفالت، گاردریل، علائم ایمنی و خط‌کشی مسیر فوق مبلغ ده میلیارد ریال انجام دهد.

وی گفت: در خصوص محور مشگین شهر – اهر اعتبار عملیات زیرسازی محور فوق از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان تأمین و انجام و هزینه اعتبار آسفالت، علائم ایمنی، گاردریل و خط‌کشی محور مشگین شهر – اهر به عهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به باند دوم اردبیل – خلخال اشاره کرد و افزود: تعریض باند دوم اردبیل - خلخال به طول ۵ کیلومتر در حال تبدیل به بزرگراه بوده و ۵ کیلومتر دیگر از این مسیر تا پایان سال به اتمام خواهد رسید و مقرر گردید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نسبت به تخصیص اعتبار آسفالت، گاردریل، علائم ایمنی و خط‌کشی ۱۰ کیلومتر از طول مسیر نسبت به تخصیص اعتبار مورد نیاز اقدام نماید.

حیدری تصریح کرد: در خصوص کمربندی بیله سوار مقرر گردید که برآورد اولیه از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان صورت گرفته و جهت تأمین اعتبار لازم به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ابلاغ نماید.

وی گفت: در بازدید از محورهای گرمی به موران و محور سه‌راهی صحرا رضی – امیرکندی به همراه عبدالهاشم حسن نیا معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور توافق گردید عملیات زیرسازی در محورهای فوق را اداره کل راه و شهرسازی استان انجام داده و اعتبارات لازم در خصوص آسفالت، گاردریل، علائم ایمنی و خط‌کشی این محورها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پیش‌بینی و تخصیص گردد تا نسبت به تکمیل محورهای فوق اقدامات لازم عملیاتی گردد.

حیدری به محور خلخال – اسالم اشاره کرد و افزود: عبدالهاشم حسن نیا معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور قول مساعد در خصوص تأمین اعتبار لازم جهت این محور توریستی اقدام لازم را عملی نموده تا پیمانکار پروژه با حداکثر توان نسبت به تکمیل این محور اقدام و آماده بهره‌برداری نماید.