شناسهٔ خبر: 42045 - سرویس استان‌ها

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی گیلان خبر داد:

پیگیری روند اجرای زیرساخت مخابرات در مجتمع‌های مسکن مهر استان گیلان

جلسه مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی از تشکیل جلسه در اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در خصوص بررسی وضعیت پیشرفت زیرساخت مخابراتی مسکن مهر استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان، در ابتدای این جلسه که در دفتر مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و با حضور نماینده شرکت توسعه فناوری ارتباطات پاسارگاد (فناپ تلکام)  و نمایندگان اداره کل راه وشهرسازی تشکیل گردید، نماینده شرکت فناپ تلکام به ارائه گزارش در خصوص وضعیت پیشرفت زیرساخت مخابرات پروژه‌های مسکن مهر استان پرداخت.

رضا علی نیا مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه وشهرسازی اظهار داشت: که ارائه تلفن ثابت، همراه و اینترنت به خانواده‌هایی که در مسکن مهر اقامت دارند در اولویت باشد و ایجاد ارتباط مناسب با متقاضیان جهت سهولت در ثبت‌نام (تلفن ثابت و همراه و اینترنت) نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

در ادامه، توکلی مدیرکل اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه زیرساخت مخابرات جهت واگذاری به ۱۵۰۰ واحد دیگر در مسکن مهر رشت باید تا پایان شهریورماه سال جاری به اتمام برسد، افزود: پس از آن ساکنین مسکن مهر رشت می‌توانند از نعمت ارتباط تلفن ثابت و همراه و اینترنت برخوردار گردند.

وی گفت: تاکنون حدود ۸۰۰۰ واحد مسکن مهر شهرستان رشت دارای تلفن ثابت و اینترنت می‌باشند که توسط شرکت مخابرات استان تا قبل از سال ۹۶ اجرا گردیده و ۱۰۰۰ واحد دیگر نیز توسط شرکت فناپ تلکام دارای زیرساخت مخابراتی گردیده‌اند.

در پایان این جلسه  مقرر گردید نماینده شرکت فناپ تلکام نسبت به ارائه گزارش پیشرفت به صورت هفتگی و ارائه برنامه زمان‌بندی جهت مابقی پروژه‌های مساکن مهر استان طی هفته آتی اقدام لازم را به عمل آورند.

گفتنی است در سال گذشته اداره کل راه وشهرسازی و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با هماهنگی اداره کل ارتباطات، اقدام به  عقد تفاهم‌نامه همکاری، جهت تنظیم چارچوب همکاری متقابل با هدف توسعه شهر و شهروند هوشمند، با شرکت توسعه فناوری ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ تلکام) نمودند و طی آن  مقرر گردید سرمایه‌گذاری و تأمین و توسعه زیرساخت شبکه ارتباطی و اینترنتی در محدوده مجتمع‌های مسکن مهر استان گیلان (حدود ۱۳۰۰۰ واحد فاقد زیرساخت مخابرات) به منظور راه‌اندازی امکانات و ارائه خدمات تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت به ساکنین محترم مجتمع‌های مسکن مهر در راستای تحقق شهر و شهروند هوشمند در چارچوب پروانه FCP  توسط شرکت توسعه فناوری ارتباطات پاسارگاد آریان اجرا گردد.