شناسهٔ خبر: 42047 - سرویس بنادر و دریانوردی

در اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران انجام شد:

گرامیداشت روز جهانی دریای کاسپین (خزر) در اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران

سعيد كيا كجوري همزمان با روز جهانی دریای کاسپین (خزر)، جمعی از مسئولان و کارکنان اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران در اقدامی نمادین نسبت به جمع‌آوری زباله در حوضچه، کانال دسترسی بندر نوشهر و آب‌های منطقه گردشگری سیترای نوشهر اقدام کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، سعید کیا کجوری معاون دریایی و بندری اداره کل با اعلام این مطلب افزود: به مناسبت ۲۱ مرداد (۱۲ آگوست) یازدهمین سالروز لازم‌الاجرا شدن کنوانسیون منطقه‌ای حفاظت از محیط‌زیست دریای کاسپین (خزر) موسوم به «کنوانسیون تهران»، تیم مقابله با آلودگی بندر نوشهر با همکاری شناورهای جستجو و نجات این بندر نسبت به جمع‌آوری زباله‌های شناور در آب‌های حوضچه، کانال دسترسی بندر نوشهر و همچنین محدوده مجتمع گردشگری سیترا در جنب غربی این بندر اقدام نمود.

وی با اشاره به اهمیت حفاظت از محیط‌زیست دریای کاسپین و تأثیر آن بر فعالیت‌های تجـاری، گردشگری، ماهیگیری و زنـدگی ساحل‌نشینان شمالی، از آمادگی ۱۰۰ درصدی تجهیزات و تیم مقابله با آلـودگی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران در صورت بروز هرگونه آلودگی دریایی خبر داد.

کیاکجوری همچنین ارسال پیامکی با عنوان یک زمین و بزرگ‌ترین دریاچه برای پاسداری از محیط‌زیست کاسپین (دریای خزر) هیچ زباله‌ای را داخل دریا نریزیم. را از دیگر اقدامات اداره کل در راستای آگاهی‌رسانی و فرهنگ‌سازی و گرامیداشت روز جهانی دریای کاسپین (خزر) برشمرد.