شناسهٔ خبر: 42079 - سرویس ریلی

با صدور بیانیه اعلام شد؛

حمایت انجمن صنفی شرکت‌های حمل ونقل ریلی و خدمات وابسته از عملکرد وزیر راه و شهرسازی

انجمن صنفی شرکت های حمل‌و‌نقل ریلی انجمن صنفی شرکت‌های حمل ونقل ریلی و خدمات وابسته در بیانیه‌‌ای حمایت خود را از ثبات مدیریت در دوره چهار ساله وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی انجمن صنفی شرکت‌های حمل ونقل ریلی و خدمات وابسته در سامانه اینترنتی این انجمن حمایت خود از عباس آخوندی به دلیل ثبات مدیریتی در وزارت راه و شهرسازی را اعلام کرد. 

در این بیانیه آمده است:

بخش حمل و نقل بدلیل نقش کلیدی که در توسعه و بهبود شاخص های سایر زیربخش های اقتصادی, اجتماعی و زیست محیطی بر عهده دارد همواره نزد دولت ها از جایگاه مهمی بر خوردار بوده و عامل مهمی در توسعه پایدار محسوب می گردد. از سوی دیگر وزارت راه و شهرسازی نیز بعنوان یکی از بزرگترین و کلیدی ترین وزارتخانه های کشور از جایگاه رفیعی در سامان بخشیدن به امنیت, آرامش و رفاه حال شهروندان برخوردار است. از همین روست که بخش مهمی از سرمایه گذاری های عمرانی کشور توسط این وزارتخانه صورت می گیرد. در این بین اهمیت و جایگاه حمل ونقل ریلی نیز بدلیل مزیت های بارز آن در بین دولتمردان کاملا روشن است و لذا همواره توسعه بخش ریلی کشور مورد تاکید تمامی مسولین نظام بوده است. خوشبختانه کشور بدرستی پیوند میان دولت و بخش خصوصی را در جهت توسعه حمل ونقل ریلی تشخیص داده است و طی دهه گذشته نیز مشارکت بخش خصوصی در این حوزه از روند رو به رشدی برخوردار بوده است. هرچند توسعه حمل و نقل ریلی همچنان با چالش هایی مواجه است و بویژه مشارکت حداکثری بخش خصوصی مستلزم تسهیل بیشتر فضای کسب و کار و اتخاذ سیاست های ریل پسند می باشد, اما روند اقدامات دولت بویژه در دولت یازدهم امیدواری های زیادی در بین فعالین بخش ایجاد نموده است که با ادامه این روند و اصلاحات ساختاری در بخش ریلی در آینده شاهد تحولات مثبتی در راستای گسترش حمل و نقل ریلی و حضور حداکثری بخش خصوصی در این عرصه مهم باشیم.

انجمن صنفی شرکت‌های حملونقل ریلی و خدمات وابسته به عنوان یکی از بزرگترین نهادهای صنفی مدنی در بخش حمل­ و نقل ریلی کشور و مرجعی برای انسجام و تعامل سازنده فیمابین بخش خصوصی ریلی و دولت محترم و در آستانه تشکیل دولت دوازدهم و با امید به حفظ ثبات در سیاست ها و برنامه های دولت در بخش ریلی, حمایت خود را از ادامه ثبات مدیریتی در بدنه وزارت راه و شهرسازی اعلام نموده و معرفی جناب آقای دکتر عباس آخوندی را بعنوان وزیر پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی مغتنم می شمرد. این انجمن نیز به نوبه خود تلاش می نماید تا با بهره گیری از تمامی ظرفیت های در اختیار خود ضمن حمایت از ادامه برنامه های دولت یازدهم در بخش حمل ونقل ریلی که طبیعتا بایستی با استفاده حداکثری از تجربه های اندوخته شده و رفع نواقص و ضعف ها و تقویت نقاط قوت بهبود یابد, در جهت ایجاد تحول در بخش ریلی در دولت دوازدهم در کنار دولت و بخش خصوصی حضوری موثر داشته باشد.

انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته