شناسهٔ خبر: 42096 - سرویس جاده‌ای

با ارسال بیانیه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس مطرح شد:

اعلام حمایت مجتمع صنعتی ماموت از آخوندی/ اقدامات مدبرانه در نوسازی ناوگان باری کشور

ماموت گروه صنعتی ماموت با ارسال بیانیه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی حمایت این گروه را از انتخاب آخوندی برای تصدی مسئولیت وزارت راه و شهرسازی دولت دوازدهم اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گروه صنعتی ماموت با ارسال بیانیه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی حمایت این گروه را از انتخاب عباس آخوندی توسط رئیس جمهور برای تصدی مسئولیت وزارت راه و شهرسازی در دولت دوازدهم اعلام کرد.

دراین بیانیه آمده است:

نمیاندگان محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام

احتراما به استحضار می‌رساند گروه صنعتی ماموت به عنوان یکی از بزرگترین فعالان بخش خصوصی و نیز معتبرترین شرکت فعال در زمینه حمل‌ونقل جاده‌ای کشور بر خود لازم می‌داند تا گزارشی از وضعیت عملکرد وزیر محترم راه و شهرسازی جناب آقای دکتر آخوندی در حوزه مربوط به این گروه صنعتی در دوران تصدی وزارتخانه مذکور ارائه نماید.

همانگونه که مستحضر می‌باشید مهمترین اولویت کنونی بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کشور نوسازی ناوگان فرسوده حمل‌ونقل بار با درنظر گرفتن ملاحظات اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی می‌باشد.

بی‌تردید ساماندهی وضعیت حمل‌ونقل کالا درکشور و آغاز فرایند نوسازی ناوگان را می‌توان به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای جناب آقای دکتر آخوندی در دوران تصدی وزارت خود تلقی کرد.

بیش از دو دهه در دولت‌های گذشته پروژه نوسازی ناوگان فرسوده کشور همواره به عنوان یک الزام قانونی مطرح می‌گردید ولیکن هیچ اقدام عملی دراین زمینه صورت نمی‌پذیرفت. بی‌توجهی به این امر موجب خسارات بسیار زیاد و توسعه ناهمگون و نابسامان سیستم حمل‌ونقل کالا گردید به نحوی که اکنون با هزاران خودروی فرسوده و ناکارآمد با مصرف میلیون‌ها دلار وخت و ضربه به محیط زیست کشور به عنوان یک معضل اقتصادی و اجتماعی مواجه هستیم.

اهتمام ویژه وزارتخانه مذکور در دولت یازدهم به منظور برطرف نمودن موانع فرایند نوسازی و استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود مانند ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور موجب گردید که این امر مهم و پروژه ملی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نمایند به نحوی که قابل پیش‌بینی است درصورت تداوم حضور ایشان در دولت دوازدهم این پروژه به نتیجه نهایی (نوسازی ۶۵هزار دستگاه خودروی فرسوده) نائل گردد.

اقدامات مدبرانه جناب آقای دکتر آخوندی به منظور پیشبرد پروژه مذکور نتایج و ثمرات بسیار ارزشمندی برای اقتصاد کشور علی‌الخصوص بخش حمل‌ونقل کشور به دنبال داشته است که از آن جمله می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  1. ایجاد اشتغال پایدار در صنایع تولید مرتبط با بخش حمل‌ونقل و رونق تولید
  2. ایجاد اشتغال مستقیم در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای
  3. بهبود وضعیت کاری رانندگان درحوزه حمل‌ونقل
  4. کاهش مصرف میلیون‌ها لیتر سوخت در حوزه حمل‌ونقل
  5. کاهش آلایندگی محیط زیست به صورت بسیار چشم‌گیر

و ....

لازم به توضیح است مستندات موردنیاز درخصوص اطلاعات فوق‌الذکر در صورت نیاز قابل ارائه خواهد بود.