شناسهٔ خبر: 42119 - سرویس مسکن و شهرسازی

شکرچی‌زاده:

وظیفه دولت در بخش مسکن، سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و هدایت است/ مباشرت دولت در ساخت، بزرگترین مشکل مسکن‌مهر

محمد شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: شان دولت، در حوزه ساخت و ساز، سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و هدایت است نه آنکه در ساخت و ساز، مباشرت داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمد شکرچی‌زاده در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد با بیان اینکه شان دولت سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، نظارت و هدایت است نه مباشرت در ساخت و ساز، افزود: حرکت‌ها در دولت آینده با توجه به اتمام تعهدات ساخت مسکن مهر به این سمت و سو تداوم پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت: گزارش‌های کارشناسی نشان می‌دهد امکان مکان‌یابی بهتری برای پروژه‌های مسکن مهر در برخی از سایت‌ها به ویژه پردیس وجود داشته است تا هزینه‌های آماده سازی زیرساخت‌های اساسی اعم از تامین آب، برق، گاز، تلفن و دیگر امکانات ضروری با مشکلات کمتری مواجه باشد.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: جانمایی نادرست و غیر کارشناسی پروژه‌ها موجب تحمیل هزینه‌های فراوانی به دولت و حتی متقاضیان مسکن مهر می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود «برخی از پیمانکاران در اجرای پروژه‌های مسکن مهر کوتاهی می‌کنند» چرا در انتخاب پیمانکاران دقت نمی‌شود، افزود:اغلب پیمانکاران پروژه‌های مسکن مهر در دولت قبل انتخاب و در عین حال بخشی از اجرای پروژه‌های مورد نظر به پیمانکاران خارجی واگذار شده بود در حالی که امکان اجرای این پروژه‌ها از سوی پیمانکاران داخلی وجود داشته است.

شکرچی زاده تصریح کرد: تعهداتی از سوی دولت‌های قبل در زمینه مسکن مهر ایجاد شده و دولت فعلی در حال انجام این تعهدات است.

وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد یادآورشد: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها‌ی صورت گرفته از سوی دولت امید می‌رود با رفع مشکلات و موانع پیشرو مسکن مهر پرونده این پروژه در کوتاه‌ترین زمان بسته شود.