شناسهٔ خبر: 42219 - سرویس بنادر و دریانوردی

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی تشریح کرد:

جزئیات بهره‌برداری از سامانه جامع مدیریت پروژه سازمان بنادر و دریانوردی

نورالدین علی آبادی سامانه جامع مدیریت پروژه (CPMS) سازمان بنادر و دریانوردی طی مراسمی با حضور مدیرعامل و اعضای هیأت عامل این سازمان تا پایان مرداد معرفی و فعال می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر  از پایان مرحله آزمایشی سامانه جامع مدیریت پروژه و آغاز به کار رسمی این سامانه خبر داد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر با اعلام این خبر و تأکید بر اینکه سامانه جامع مدیریت پروژه تا پایان مرداد ماه در کلیه بنادر در شمال و جنوب کشور به بهره برداری می رسد، گفت : این سامانه تلفیقی از سامانه صورت وضعیت الکترونیکی و کنترل پروژه بر مبنای دستاوردهای سامانه کنترل پروژه (PMIS) است.

نورالدین علی آبادی با اشاره به رویکرد سیستمی در اجرای مقررات و دستورالعمل های کلان دولت و تأکید هیأت عامل سازمان بنادر درخصوص شفاف سازی و الکترونیکی سازی صورت وضعیت شرکت های مشاور و پیمانکار با سازمان بنادر، اظهار داشت : سامانه CPMS با عنایت به مفاد بندهای پ و ج ماده ۶۷ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه کشور مبنی ضرورت الکترونیکی نمودن کلیه فرایندهای اجرایی و خدماتی و نیز با هدف اصالت بخشیدن به اسناد الکترونیکی از جمله اسناد مالی و حذف اسناد کاغذی، در سازمان بنادر ایجاد شد.

گفتنی است، همایش معرفی و راه اندازی سامانه جامع مدیریت پروژه (CPMS) با حضور نمایندگان پیمانکار، مشاور و کارفرما و با تبیین چشم انداز و برنامه های اجرایی این سامانه در سالن اجتماعات سازمان بنادر برگزار می شود.

 نورالدین علی‌آبادی با اشاره به مفاد بندهای پ و ج ماده ۶۷ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور و همچنین نقشه‌ی راه توسعه دولت الکترونیک، مبنی بر ضرورت الکترونیکی نمودن تمامی فرایندهای اجرایی و خدماتی و نیز اصالت بخشیدن به اسناد الکترونیکی از جمله اسناد مالی و حذف اسناد کاغذی، و همچنین تاکید اعضای محترم هیات عامل در خصوص شفاف سازی و الکترونیکی نمودن صورت وضعیت‌های طرفین قرارداد با سازمان (پیمانکاران، مشاوران، تامین‌کنندگان و ...)، معاونت مهندسی و توسعه امور زیربنایی با همکاری دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا)، اقدام به راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت پروژه نموده است.

علی‌آبادی،اهداف راه‌اندازی این سامانه را از چند وجه برجسته و ممتاز ارزیابی کرد و گفت: آینده نگری و لحاظ نمودن نیازهای توسعه‌ای آتی در سامانه، در نظر گرفتن نیازمندی‌های تمام کاربران و ذی‌نفعان سامانه مشتمل بر کاربران بنادر و طرفین قراردادها، بومی بودن تمامی بخش‌های سامانه و عدم اتکا به ابزارهای خارجی و امنیت بالای سامانه، تسریع در فرایندها و گردش کارها از مزایای این پروژه به شمار می‌رود.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی تاکید کرد، برای دستیابی به اهداف بسیار کلیدی سازمان در این زمینه، از بهترین متخصصان و مشاوران استفاده شده است و این سامانه مسیر توسعه خود را به سرعت پیگیری می‌نماید.

به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، همایش معرفی و راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت پروژه با عنوان CPMS با حضور مدیران و مسوولین سازمان و بنادر تابعه و همچنین نمایندگان شرکت‌های طرف قرارداد با سازمان، در تاریخ ۲۸مردادماه ۱۳۹۶ در سالن اجتماعات سازمان بنادر، از ساعت ۹ صبح برگزار خواهد شد.

برای مشاهده سین همایش اینجا کلیک کنید