شناسهٔ خبر: 42224 - سرویس مسکن و شهرسازی

اجرای پروژه‌های طرح‌هادی در ۴۵ روستای خراسان‌شمالی طی ۳ سال گذشته

مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان مانه و سلقان در خراسان‌شمالی، جهت شهرک‌سازی و سمت توسعه روستاها به روستائیان تسهیلات قرض‌الحسنه با سود ۴ درصد پرداخت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، رئوفی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مانه وسملقان، با اشاره به این که متولی تهیه مطالعات طرح هادی روستایی با بنیاد مسکن است، عنوان کرد: روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای مطالعات طرح هادی هستند که در دستور اجراست و روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد مطالعات طرح هادی وجود ندارد.

وی افزود: طی ۳ سال گذشته پروژه های طرح هادی در ۴۵ روستا شامل زیرسازی، آسفالت، جابه‌جایی تاسیسات، جویی و ... اجرایی شده است. از محل غیر رایگان نیز با مشارکت مالی دهیاری‌ها با بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی، ۹ روستای شهرستان آسفالت و زیرسازی شده است.

وی هم چنین بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان جهت شهرک‌سازی و سمت توسعه روستاها به روستائیان تسهیلات قرض‌الحسنه با سود ۴ درصد و هر روستایی واجد شرایط (دارای کارت پایان خدمت) نیز ۲۰ میلیون تومان وام ۴ درصد برای ساخت منزل در اختیارشان قرار می‌دهد.

رئوفی در پایان اشاره کرد: به دلیل محرومیت بالای برخی مناطق شهرستان، کمبود اعتبار داریم که با رایزنی ها این اعتبارات افزایش می یابد