شناسهٔ خبر: 42256 - سرویس استان‌ها

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی عنوان کرد:

رسیدگی به مشکلات بافت‌های ناکارآمد از اولویت‌های مهم وزارت راه و شهرسازی است

جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان گفت: رسیدگی به مشکلات سکونتگاه‌های غیررسمی، بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های مهم وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، در این جلسه که با حضور عشایری عضو هیئت‌مدیره و قلی زاده مدیر دفتر نظارت بر امور اجرایی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی، نوازنی مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی و برخی دیگر از مدیران کل عضو ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان مرکزی برگزار شد، مجید شارقی مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت:

نظر به اینکه احیاء، توانمندسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده، تاریخی و سکونتگاه‌های غیررسمی شهرها در رفع معضلات اجتماعی، فرهنگی و عمرانی، اقتصادی و ... این جوامع بسیار مؤثر است باید با استفاده از پتانسیل‌های دستگاه‌های عضو و با تکیه بر فرهنگ‌سازی عمومی، در برنامه‌های ستاد بازآفرینی شهری تسریع کرد.

عشایری عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در سخنانی بیان کرد: مطابق آمارهای موجود، سکونتگاه‌های غیررسمی بیشترین آسیب‌های اجتماعی را به جوامع شهری وارد می‌کنند لذا توجه بیشتر دستگاه‌های مسئول در استان‌ها به ویژه استانداری‌ها و شهرداری‌ها و ادارات کل راه و شهرسازی به مبحث بازسازی این مناطق ضروری است.

وی افزود: پروژه‌هایی که در شهرستان‌ها اجرا می‌شوند باید نسبت به اقلیم و معماری همان مناطق تعریف شده و در احداث آن‌ها از مصالح بومی و محلی در نمای ساختمان‌ها استفاده گردد در خصوص بافت تاریخی بازار اراک نیز بازسازی این محدوده نیازمند همکاری کسبه و سایر دستگاه‌های مسئول است.

فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در این جلسه اظهار داشت: مبحث بازسازی و بازآفرینی محلات هدف شهرهای بزرگ به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی و راهبردی وزارت راه و شهرسازی مطرح است و باید در شهرهای بزرگ با سرعت بیشتری اجرا گردد و روند بازآفرینی این مناطق در سه شهر اراک، ساوه و خمین با هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول با سرعت بیشتری پیگیری شود.

گفتنی است در بخش دیگر این جلسه، مجید موزونی به عنوان سرپرست جدید اداره عمران و بهسازی این اداره کل معرفی و از زحمات و خدمات علی اسدی رئیس پیشین این اداره تجلیل شد همچنین در پایان این جلسه، توسط هیئت اعزامی از شرکت عمران و بهسازی شهری به اتفاق مسئولین استانی از محل پروژه‌های بافت تاریخی –میدان ارک–کوی بازار –کوی امام علی و پروژه ۳۳۶ واحدی کوی باغ خلج بازدید به عمل آمده و جهت تسریع و تسهیل در پروژه‌ها اتخاذ تصمیم گردید.