به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت حملونقل ریلی رجا، محمد رجبی افزود: برای توسعه خصوصیسازی در صنعت ریلی مسافری، راهآهن جمهوری اسلامی ایران با وظیفه اجرایی و اپراتوری همزمان، نباید نقش حاکمیتی و دستوری داشته باشد.
این مقام مسئول اظهارداشت: بخش خصوصی در بخش مسافری صنعت ریلی باید اختیارات بیشتری نسبت به شرایط فعلی داشته باشد تا بتواند نسبت به عرضه و تقاضا تعداد قطارهای خود را کم و یا زیاد کند.
وی خاطرنشان کرد: مرجع تنظیم مقررات به عنوان نماینده دولت و بخش حاکمیتی که به تعیین ضوابط و مقررات و آیین نامهها در حوزه مسافری ریلی میپردازد تا نظارتها را بر این اساس انجام دهد، نباید به روش کنونی خود را رقیب بخش خصوصی بداند.
مدیرعامل شرکت حملونقل ریلی رجا تأکید کرد: وقتی شرکتهای خصوصی امکان مانور دادن در ارائه خدمات مختلف با قیمتهای مختلف بر اساس عرضه و تقاضا، یا حذف و اضافه کردن قطارهای خود را نداشته باشند عملاً امکان مدیریت در هزینه و درآمدهای خود را ندارند.
رجبی از زیانده بودن بخش مسافری ریلی در اکثر کشورها حتی کشورهای توسعه یافته یاد کرد و گفت: بخش مسافری ریلی باید از طرف دولت حمایت شود تا شرکتهای خصوصی فعال در این صنعت شکل گیرد.
اکنون شرکت حملونقل ریلی رجا به عنوان بزرگترین شرکت ریلی مسافری بیش از ۷۵۰ واگن مسافری در شبکه ریلی کشور در اختیار دارد.