شناسهٔ خبر: 42416 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان تشریح کرد:

افتتاح بخشی از قطعه ۲ بزرگراه زنجان- بیجار در هفته دولت/ ۲۰۰ کیلومتر پروژه بزرگراهی در استان فعال است

کلیم‌الله وثوقی مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان از افتتاح پنج کیلومتر از قطعه ۲ الف باند دوم محور زنجان- بیجار درهفته دولت خبر داد و گفت: در دولت تدبیر و امید ۸۰ کیلومتر بزرگراه در استان زنجان افتتاح شده و ۲۰۰ کیلومتر نیز در دست احداث است.

کلیم‌الله وثوقی، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: هفته دولت شاهد افتتاح پنج کیلومتر از قطعه ۲ الف باند دوم زنجان- بیجار(به طول ۲۱.۵) کیلومتر خواهیم بود. پیش از این هفت کیلومتر از این بخش به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه تاکنون ۱۵ کیلومتر از بزرگراه زنجان- بیجار افتتاح شده، توضیح داد: ساخت باند دوم محور زنجان- بیجار از پروژه‌های مهم حوزه راهسازی استان محسوب می‌شود که اعتبار مصوب آن ۱۵۷۲ میلیارد ریال و اعتبار تخصیص یافته نیز ۸۳۷ میلیارد ریال است. ساخت قطعه ۲ الف این محور سال ۸۹ شروع شده و ۵۰ درصد پیشرفت کرده و احداث قطعه ۲ ب نیز سال ۹۵ شروع شده و ۲۵ درصد رشد کرده است.

وثوقی گفت: همچنین هفته دولت راه فرعی سجاس- بلا ماجی در خدابنده و راه‌های روستایی سیاه‌ورود و ولیس از توابع شهرستان طارم به بهره‌برداری می‌رسند. همچنین شاهد افتتاح ساختمان اداری ثبت احوال شهر سجاس خواهیم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان افزود: هفته دولت آسفالت معابر اسلام‌آباد زنجان شروع وپروژه اصلاح شبکه توزیع آب شهری این منطقه آغاز می‌شود. همچنین کلنگ‌زنی احداث چمن مصنوعی درمحله کانون امام خمینی(ره) محله نجف‌‌آباد خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه در دولت تدبیر و امید شاخص‌های حوزه راه استان زنجان رشد محسوسی پیدا کرد، گفت: در چهار سال اخیر ۸۰ کیلومتر بزرگراه در استان به بهره‌برداری رسیده و ۲۰۰ کیلومتر دیگر نیز در دست احداث است. اکنون ۹۷ درصد روستانشینان استان از راه آسفالته برخوردارند و ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی در دست ساخت داریم. ضمن اینکه تمام نقاط پرحادثه محورهای استان رفع شده است.

وی همچنین گفت: اخیرا عملیات احداث باند دوم بزرگراه زنجان-ابهر-تاکستان به طول ۱۰۶ کیلومتر شروع شده که ۸۰ کیلومتر این پروژه در استان زنجان عملیاتی شده و به پیشرفت ۱۰ درصدی رسیده است. از سوی دیگر عملیات احداث چهار قطعه بزرگراه سلطانیه-خدابنده-همدان به طول ۸۰ کیلومتر به پیشرفت ۲۳ درصدی رسیده است. همچنین بهسازی محور زنجان-دندی-تخت سلیمان (ادامه قطعه ۲) سال ۹۵ شروع شده و به پیشرفت ۳۰ درصدی رسیده است. همچنین احداث پل هفت دهنه ۱۰ متری رودخانه حلب سال ۹۴ شروع شده و ۴۵ درصد پیشرفت کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان ادامه داد: برای ساخت مسیر کلور به درام مبلغ ۵۲ میلیارد ریال مصوب و هشت میلیارد ریال تخصیص یافته و این پروژه تاکنون ۱۵ درصد پیشرفت کرده است.

وی گفت: ساخت پل ورودی شهر آببرسال ۹۴ شروع شده و به پیشرفت ۶۵ درصدی رسیده که اعتبار مصوب این پروژه ۱۰ میلیارد ریال و مبلغ اختصاصی تاکنون نیز سه میلیارد ریال است.

وثوقی ادامه داد: بهسازی مسیر زنجان- قره‌پشتلو به طول ۷۰ کیلومترسال ۹۴ شروع شده و تاکنون ۱۲ درصد پیشرفت کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان به بهسازی محور زنجان- گیلوان-منجیل در قطعه ۲ اشاره کرد و افزود: برای این پروژه تاکنون ۷۰۲ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده و ۴۸۵ میلیارد ریال اختصاص یافته است. این طرح سال ۸۹ شروع شده و به پیشرفت ۳۵ درصدی رسیده است.

وثوقی گفت: برای اجرای محور سرخه دیزج- چهارراه کوهکن به طول ۱۰ کیلومتر مبلغ ۱۰۵ میلیارد ریال مصوب شده که ۴۲ میلیارد ریال آن اختصاص یافته است. این پروژه سال ۹۱ شروع شده و به پیشرفت ۴۸ درصدی رسیده است.

وی اضافه کرد: احداث پل قره‌بلاغ سال ۹۱ شروع شده و ۴۵ درصد پیشرفت کرده است. اعتبار مصوب این پروژه ۲۳.۹ میلیارد تومان و اعتبار تخصیصی نیز ۹ میلیارد تومان است.