شناسهٔ خبر: 42451 - سرویس جاده‌ای

فرهاد مهریاری خبر داد:

حذف ۱۵۰۰نقطه حادثه‌خیر جاده ای پرخطر در دولت یازدهم

رفع نقاط حادثه خیز معاون دفتر ایمنی و حریم سازمان راهداری کشور از حذف و آشکارسازی یک‌هزار و ۵۰۰ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی کشور در دولت یازدهم خبر داد و گفت: این تعداد نقطه خطرآفرین در ۲۲۰ هزار کیلومتر انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خبرگزاری ایرنا فرهاد مهریاری در جریان بررسی طرح مطالعاتی ساماندهی محور ورودی اصفهان - شهرکرد در حدفاصل تونل رخ تا حوزه استحفاظی شهرکرد، تعداد نقاط حادثه خیز شناسایی شده محورهای پرتردد کشور را ۳ هزار نقطه ذکر کرد و افزود: رفع این موانع جاده ای در دستور کار دولت دوازدهم قرار دارد.

وی ارتباط منطقی راه، انسان و خودرو را در کاهش تصادفات جاده‌ای موثر دانست و تصریح کرد: ارتباط دو سویه و منطقی راه با انسان و وسیله نقلیه در کاهش تصادفات جاده ای بسیار مهم است که باید در ایمن سازی راهها مورد توجه قرار گیرد.

معاون دفتر ایمنی و حریم سازمان راهداری کشور افزود: برای برقراری ارتباط بین این سه عامل در مقطع کنونی، لازم است که اصل میدان دید، اصل فرصت و تبعیت از منطق ادراک راننده، در ایمن سازی راه ها لحاظ شود.

وی افزود: رعایت این اصول از طریق مناسب سازی ، تعویض و حذف مناسب علائم جاده ای ممکن می شود.

مهریاری اظهار کرد: بررسی‌های میدانی نشان داده که در مشکلات موجود ایمنی راه‌ها، مطلوب دیدن این اصول، کار ایمن سازی راه‌ها را بهتر می‌کند.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان شهرکرد نیز با اشاره به انجام طرح مطالعاتی ساماندهی محور ورودی اصفهان - شهرکرد در حدفاصل تونل رخ تا حوزه استحفاظی شهرکرد، گفت: این طرح با هدف زیباسازی، آرامش بخشی ، توسعه و جذب گردشگر و ایجاد و نصب المان های مفاخر و مشاهیر و آثار کهن و باستانی چهارمحال و بختیاری انجام می شود.

علیرضا مالکی افزود: این طرح در وسعت ۶۵ هکتار و بطول ۳۰ کیلومتر در بین راه اصلی و مواصلاتی پرتردد جاده اصفهان - شهرکرد ساماندهی و ایجاد خواهد شد.

وی استان چهارمحال و بختیاری را یکی از قطب های توریستی بکر کشورعنوان کرد و توضیح داد: ساماندهی ورودی مرکز استان یک طرح ملی و بصورت پایلوت کشوری محسوب می شود.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان شهرکرد تصریح کرد: با تمهیدات اندیشیده شده این طرح در دولت دوازدهم تکمیل و ساماندهی خواهد شد.